Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

McDonalds = God service?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-07, 19:19 #21
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar

Reg.datum: Jun 2004
Håller med om att det ofta är en besvikelse när man handlar på McDonalds. Tyvärr glömmer de (skiter i) att ge en det man beställt. De har lyckats 3 ggr i rad att inte ge mig allt till mitt El Maco chicken mål. Det verkar nästan som om hela personalen är nyanställd?

Max är bra, de gör oftast rätt och har fräscha och goda burgare.

Kjette: Gillar du inte Frasses? Är i Skellefteå rätt ofta och försöker ta åtminstone ett besök där om det går.
yellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 02:21 #22
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Citat:
Originally posted by Nicke85@Aug 6 2006, 17:19
Nu har jag verkligen tröttnat på McDonalds. I år har dom verkligen varit urusla. Allafall dom ställen jag besökt. Eskilstuna, Norrköping, Västerås och Stockholm. I år har jag inte varit på McDonalds en enda gång utan ett enda problem. Alltid är det något. Då jag oftast köper med mig, så orkar jag inte ringa/åka tillbaks heller.

Alltid är det minst en sak dom glömt lägga i påsen. Kanske beror på att jag oftast gör så krångliga och stora beställningar, men ändå. Dom ska ju fan lägga i allt jag betalat för.

I helgen i Stockholm så fick jag inte ens en pomme till min meny som jag var tvungen betala fullt pris för. Dom sa att dom inte hade orkat sätta igång pomme-maskinen pga så lite folk... Hmm... Jaha...
sen fick jag vänta en kvart på min hamburgare som dom skulle komma med. Gav tom vägbeskrivning på var jag skulle sitta. Men det glömde dom bort... Antar att det var så mycket att göra med så mycket folk. När jag påpekade detta, så kom dom ihåg. Fick min hamburgare serverad efter ett tag. Men fick gå till kassan igen, dom gav mig fel hamburgare. Sällskapet jag var där med hade också problem med sina beställningar. Sen såg vi att folk fick pomme, när vi påpekade att vi borde få pomme. Så vägrade dom oss detta fast det var samma person i kassan. Efter tjafs, så sa en annan i kassan att vi hade rätt till pomme. En hel timma spenderade vi på McDonalds... På den tiden kunde vi ha hunnit åka ett par karuseller.

Hmm... Ja... På kvällen käkade vi på Burger King, min hamburgare skulle ta 2-3 minuter. Så jag fick vänta ett tag. Men dom gav mig en gratis liten pomme att knapra på under tiden. Trevligt folk på burger king.

Är det några fler som fått uppleva McDonald's goda service och alltid lika trevliga personal som behandlar en bra. Utan att fälla dryga kommentarer?

Eller är det bara mig McDonald's är ute efter?

Ps: Kom inte och säg att jag ger mcdonalds felaktigt rykte, för jag har varit på ett tio-tal olika mcdonalds i år där var det varit problem hela tiden.

Ps2: Idag i Norrköping så fick jag hela min beställning. Fick visserligen påpeka att dom glömt ge mig dipp till pommen som jag betalat för. Men jag slapp alla fall gå tillbaka till kassan när jag hunnit sätta mig.
HEJ!

Jag jobbar själv på Max i Norrköping. Det där med dipp-såserna är ett vanligt misstag.

Om personen som ger dig maten i drive-in har det stressigt så är det väldigt vanligt. För det är ett väldigt väldigt och väldigt stressigt jobb, och det går inte att lägga allt på minnet ibland. Men om du inte har fått din dipp sås eller liknande så är det alltid bäst att antigen säga till eller säga nästa gång att man glömde bort dipp såsen. Själv brukar jag alltid bjuda på en extra dipp eller liknande, och det händer nästan varje dag.

Haha, kul att läsa att folk gillar max service. Visst, folk tycker att det tar långt tid, men vi gör ju allt på beställning, utom då typ äppelpaj.

Annars kan jag rekommendera Kyckling classsic med taco dipp ))
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 04:02 #23
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by 2cool4school@Aug 8 2006, 02:21
Haha, kul att läsa att folk gillar max service. Visst, folk tycker att det tar långt tid, men vi gör ju allt på beställning, utom då typ äppelpaj.
Inte helt sant, vet att Max i Solna försteker en hel del burgare när AIK har hemmamatch t.ex.

Har personligen aldrig upplevt det som ni andra klagar på hos McD. Har kanske haft tur...? Föredrar Max, som de flesta, men går på McD 9 ggr av 10 pga priset och otillgängligheten... Max har ju en tendens att hålla sig i utkanten av stan...

Kul att Frasses nämns. Under mina 3 år uppe i Boden var Frasses standard haket man gick till när man var hungrig, medan man gick till Max när man ville lyxa med ett Supreme eller DeLuxe mål
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 10:26 #24
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Flitig postare

Det roliga är att folk köar gladeligen hos Max, och får vänta 10 minuter på burgaren. Men hos McD är de arga om de inte får en burgare med en gång - men vill å andra sidan inte få en som har legat en stund.

McD och övriga kedjor kör med waste-tider, och de gör helst inte mer mat än vad de tror sig behöva för stunden. I annat fall får de slänga maten, och det kommer förr eller senare kunderna få betala för.

Personligen har jag börjat tröttna på den maten, och lägger hellre 20 spänn mer och tar lite thaikäk eller går på en billig pastarestaurang eller liknande. Då får man -lagad- mat vilket är fan så mycket godare och bättre än all fastfood.

Jag vet folk som gnäller om att de inte har råd att gå på krogen, men så äter de på McD 7 dagar i veckan. Jag äter hellre på McD en gång i veckan, lever på hemlagat 4 dagar i veckan och käkar riktig god restuarangmat 2 gånger i veckan. Det är samma pengar...
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 10:31 #25
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Thor
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school
Inte helt sant, vet att Max i Solna försteker en hel del burgare när AIK har hemmamatch t.ex.
Alla kedjor försteker, och tyvärr allt för många värmehåller maten också.
Ett skräckexempel är Burger King som tidigare hade slogan "Nygrillat är godast". Men de har de inte längre. Har ni tänkt på det, att du beställer en burgare utan gurka, och sen har du den 45 sekunder senare. Jo, de har bröd+burgare klart i papper. Sen slänger de in vad som skall i, och lägger det i mikron för att värma upp det. Sorgligt men sant.

SPP (tror jag de heter, nån som där storkedja med restuarangmat) hade en kiosk på Landvetter flygplats. Där serverade man typ burgare, korvar, köttbullar. Först hade man uppe till typ 22 på kvällen. Men vissa kvällar var det stängt för ingen i personalen kom. Ibland när man ville ha burgare så hade de inga, för de orkade inte göra dem. Det tog för lång tid. Mos hade de inte heller alltid, det var jobbigt att göra.
Så man började minska sortimentet allteftersom, troligtvis för att försäljningen av vissa produkter var låg (men det berodde på att personalen itne ville göra de!). Sen stängde man alltihopa.

Tyvärr finns det ett likadant exempel på 7ans gatukök i Göteborg (Sibylla), där man fram till för nåt år sedan hade grymt goda grillspett. Men det var bara nån i personalen som ville göra iordning spetten, så de slutade med att sälja de. Synd...
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 17:36 #26
2cool4schools avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Citat:
Ursprungligen postat av hedberg
Citat:
Originally posted by -Thor@Aug 8 2006, 03:02
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school

Alla kedjor försteker, och tyvärr allt för många värmehåller maten också.
Ett skräckexempel är Burger King som tidigare hade slogan Nygrillat är godast. Men de har de inte längre. Har ni tänkt på det, att du beställer en burgare utan gurka, och sen har du den 45 sekunder senare. Jo, de har bröd+burgare klart i papper. Sen slänger de in vad som skall i, och lägger det i mikron för att värma upp det. Sorgligt men sant.
SPP (tror jag de heter, nån som där storkedja med restuarangmat) hade en kiosk på Landvetter flygplats. Där serverade man typ burgare, korvar, köttbullar. Först hade man uppe till typ 22 på kvällen. Men vissa kvällar var det stängt för ingen i personalen kom. Ibland när man ville ha burgare så hade de inga, för de orkade inte göra dem. Det tog för lång tid. Mos hade de inte heller alltid, det var jobbigt att göra.
Så man började minska sortimentet allteftersom, troligtvis för att försäljningen av vissa produkter var låg (men det berodde på att personalen itne ville göra de). Sen stängde man alltihopa.
Tyvärr finns det ett likadant exempel på 7ans gatukök i Göteborg (Sibylla), där man fram till för nåt år sedan hade grymt goda grillspett. Men det var bara nån i personalen som ville göra iordning spetten, så de slutade med att sälja de. Synd...

Nope vi försteker inte på Max, visst om det kommer en rush och det är kö ut till dörren så lägger vi på köt hela tiden, annars skulle ju det ta hemskt långt tid. Men annars, om någon kommer så har vi inte kött färdigt.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017