FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vilket OS sitter ni i när ni kodar? Varför?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Dist: Gentoo Program: Vim Varför: Simplaste,snabbast, skönast. punkt slut |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dist: XP Pro Program: Dreamweaver Kommentar: Använder den för att den har bra färgmarkering och FTP inbyggt, hanterar stort antal sidor. Använder ej WSIWYG i dreamweaver.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför: På linuxsidan har jag inte hittat någon binärdist jag kommer överens med. Är nyfiken på OSX och FreeBSD. Skulle kunna prata länge om hur underbart Gentoo är. Har just dragit in det även på kontorsdatorn eftersom Gentoo funkar så förbaskat bra utan att strula (med reservation att det strular mycket när man tillåter det att strula). Kodar för övrigt i Bluefish men känner att det är hög tid att gå över till Emacs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Dist: XP Program: Skriver HTML i "old school" notepad, men är lat ibland och fuskar med dreamweaver ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skrivbordsdatorn
OS: Slackare Linux Arbetsverktyg: KDevelop (för syntaxkoll, highlightning och smidig CVS) Laptopen OS: OS X Tiger Arbetsverktyg: Subethaedit (för highlightning) På båda datorerna har jag liknande konfiguration för apache & mysql som på produktionsservrarna så att jag alltid kan utveckla lokalt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För övrigt förstår jag inte när man var så dum att man använde Notepad som textEDITOR, så hur det kan vara old school hajar jag inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Program: Dreamweaver 8 Jag vill dock gå över helt till Linux (Gentoo eller Ubuntu) då det i arbetsmiljö har så många fördelar över Windows om man jobbar med servrar... Problemet är väl dock att jag inte kunnat hitta någon editor som kommer upp i Dreamweavers nivå när det gäller linux. Dreamweavers "design avdelning" är den bästa jag kommit i kontakt med än så länge. (Design i texteditor är för tidskrävande imo) Så nu dras man mellan två OS =/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Windows XP, 2 skärmar.
SSH fönster till vänster till FreeBSD servern och skriver i pico, Firefox till höger för att se resultatet. Orsaken till att jag använder windows på min dator är photoshop, mIRC och alla mmorpg spel ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|