FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Polisen får som bekant inte provcera fram brott, man bårde inte vanliga medborgare få lägga ut houngsfällor på forum? Om man gjorde detta, och risken för upptäckt var stor, då skulle den här typen av brott minskar tro jag personligen.
För varje 13 åring som kan hindras bli någons offer, bårde vara en vinst, både samhällsekonomiskt och för personen som riksera att bli offer. Se artikel : http://www.expressen.se/nyheter/1.1180955/...hon-polischefen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
bårde?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
messersmitter
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Det finns ju inget olagligt i att låtsas vara en 13-åring och sedan filma en person. Kör hårt.. det blir säkert en populär site om du publicerar det dessutom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Utan mer provecera, dokumentera och lämnar över till polismyndigheten för vidare behandling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du vill alltså provocera fram brott som polisen gör i USA t.ex eller vad menar du? Gör du det begår du själv ett brott.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jävla idioter som inte fattar att han menar "borde" där han skrev "bårde".
Sedan är jag personligen emot att man provocerar fram brott, men det beror på omständigheterna. I det här fallet, exempelvis en 13-åring, tycker jag det är rätt med brottsprovokation men tänk er ett scenario där en riktigt snygg tjej i 20-årsåldern kommer fram och frågar om man vill köpa sex. Hur många singlar hade tackat nej då även om prositution är olagligt i Sverige och man kanske inte normalt går runt och köper horor? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Frivilliga organisationer som jobbar mot pedofiler borde vara en självklarhet i ett land som Sverge. Men tyvärr så verkar det finnas nån slags "förståelse" för pedofiler i Sverige. Ajabaja om man gör nåt som kan avslöja en pedofil, då har man inskränkt på hans rättigheter eller nåt annat tjafs....fokusera inte på offfren...oh no...... Perverted-Justice är en organisation här i USA som gör ett utmärkt jobb. Det är inte många saker som jag tycker USA "rätt", men detta att dom slår ner hårt och kraftfullt mot pedofiler stödjer jag till 110%. Barn-sex-förbrytare får numera i de flesta stater (under "Jessicas Law") MINST 25 års fängelse. Helt rätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Om vanliga medborgare arrgerar honungsfällor på internet, man får napp, kan det knappas vara olagligt? Det kanske svårare att få en fälld dom, om man har provocera fram brottet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Enligt mig bör passiv brottsprovokation (ex framstå som ett "lätt" offer, ung tjej, ha "fel" klädsel/hudfärg whatever i fel område, vara/spela full, ha olåsta prylar mm) vara okej, men inte aktiv provokation. Så 20-åringen i Spindels exempel är inte okej, i och med att hon aktivt försöker få folk att begå brott. Rena honungsfällor som i Kleins exempel är därmed okej.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|