FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ska han köpa mycket saker till företaget ja då rekomenderas en revisor, men frågan är om man har råd att betala en revisor? Det behöver inte kosta mycket heller dock beroende på vad revisorn skall göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det enda som skulle bli aktuellt senare är skribenter på sidan och det finns det ungdomar som gör det gratis idag, mot förmåner. Men som jag har läst på företagande så kommer det att bli så att ja startar en enskild firma där jag står för allt. behöver inte ha några anställda för det, sedan om ja ska göra lite extra knäck vid sidan av som konsult behöver jag ingen anställd heller kanske några moderatorer på min portal. konsult arbetet kom jag in på för att ja jobbar på företag idag och kommit med idéer för förbättringar med faktura systemen, och det har blivit mycket positivt bemött. så lite karriär inom den biten får man ju försöka med då också ![]() och ja är en fattig liten skit unge som bara behöver starta upp lite lätt ![]() Så jag har inte råd att anställa någon i dagsläget ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Att inte ha koll på sin ekonomi och förlita sig på en extern part är ren idioti i min värld.
Skaffa en redovisningskonsult som stöd och gör grundarbetet själv. Det är enkelt och du kommer lära dig otroligt mycket. Inte bara om ren bokföring utan om hur företag fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
på fragbite får dom väl cash för att dom blivit så stora nu, men om min sida under tiden är på uppgång kan man ha folk som är entusiaster som gör jobbet gratis för att de tycker det är kul.. men skulle ja dra in flera tio tusentals kronor i månaden självklart skulle jag ge utdelning till de som jobbar för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
så korkad är jag inte som tex min far som drivit företag och haft massa pengar, och nu när det inte går så bra längre, får han sota för det för han inte orkat lära sig något, så nyligen drog han sig ur och sålde det precis innan konkurs nästan. han hade folk anställda för : kundtjänst, revisor, och säljare.. när han kunde gjort allt själv, men han var lat och korkad, dessutom kostar det bara massa pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Har jag förstått dig rätt, du ska ha en portal där dina enda intäkter är reklamintäkter, dina enda kostnader är webhotell, domän och liknande. Du verkar kommit ifrån det att betala förmåner för folk och du planerar att göra allting själv.
I den skalan detta verkar röra sig tror jag du klarar detta själv. Läs på lite på internet om bokföring, ställ frågor och hör med bekantskapkretsen så löser du detta. Det som kan vara lite lurigt när man inte kan är själva deklarationen men med lite idogt arbete tror jag det kan lösa sig för dig. Om din verksamhet blir större tror jag du ska omvärdera dina beslut då du kan spara pengar genom att anlita (man anställer inte en revisor!) en duktig revisor. Men som sagt om jag förstått dig rätt så tror jag du klarar det själv. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|