Kom ihåg mig?

Skatter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-13, 23:55 #41
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Kan också rekommendera "Räkna ut din skatt 2008". Skriv in din lön så ser du hur mycket som kommer gå till skatt.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-14, 08:20 #42
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Marcus, gällande Österrike och tyskland så kan jag inte uttala mig eftersom jag inte bott i något av länderna. Däremot så kan jag uttala mig om England. Jag har tre barn som både gått i Svensk och Engelsk skola, som alla familjer nyttjade vi sjukvården en del och min sambo arbetade i sjukvården. Bodde i London och har bekanta i många andra städer och vet att inte London sticker ut gällande sjukvård och skola.

Gällande dessa två områden så är både skola och sjukvård bättre fungerande i Sverige än i England. Gällande studier så finns flera Engelska som visar att Svenska barn är om Engelska kunskapsmässigt vi 10-11 års ålder i kärnämnen, trotts deras tidigare skolstart. Om du skall få bättre skolgång för dina är så är privata skolor alternativet, det samma gäller sjukvård.

Gällande dåligt fungerande allmänna kommunikationsmedel så måste man ha skygglappar om man missat detta som boendes i England. Sedan privatiseringen av Engelska järnvägar så har det fungerat sämre och sämre. Ett ständigt debatterat ämne i England i media.

Gällande integration så håller jag med om att England är ett föredöme. Deras 2a generations invandrare hittar man på poster man sällan ser dem i Sverige.
Lazyman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017