| FAQ |
| Kalender |
|
|
#11 | ||
|
|||
|
Medlem
|
extremetracking, gillar det det starkt.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#12 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Har inte provat den själv men har hört att Mint ska fungera bra: http://www.haveamint.com/. Använder själv loopias awstats och google analytics.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#13 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Använder extremetracking till min lilla sida!
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#14 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
För min butik som jag utvecklar i Java använder jag clickstream. Rätt finurligt. I J2EE kan man använda sig av "filter", som är kodsnuttar som man kan använda för att filtrera varje request. I filtret skapar man ett clickstream-objekt som lagras i sessionen under första request. I det objektet lagras info såsom referer, självaste request, url osv. Om clickstream-objekt redan finns i sessionen (exempelvis request nr 2), så adderas bara den till clickstream-objektet. Sen har man en listener som "lyssnar" på alla sessioner som förstörs. När en session förstörs anropas clickstream.log() funktion. Den standard-loggern som följer med clickstream printar bara ut data ut i System.out. Själv har jag skrivit egen logger som istället sätter in data i SQL-databasen med önskvärd struktur. Sen har jag en servlet i kontrollpanelen som enkelt hämtar datat och presenterar informationen. Då kan jag se för varje besökare: vilken sida den kom ifrån, vilken sida den kom till och exakt i vilken ordning besökaren surfade runt sidorna. Hur länge sessionen varade (från första till sista click). Det är simpelt att bestämma ifall filtret ska triggas av allt eller om exempelvis js, css, jpeg, gif osv ska exkluderas. Den kan också detektera ifall besökaren är en bot eller "vanlig användare". Mycket smutt och fint, och så slipper man vänta på en invite från Google analytics. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#15 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Om någon ger mig en invite till google analytics så öppnar jag ett gratis epassporte.com konto eller sätter in pengar på ditt konto om du redan har det som tack
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#16 | ||
|
|||
|