FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
ILLA tyvärr .... Får gå o ta en cigg :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag och en jobbarkompis har tagit oss an ett 12 veckorsprogram som baseras på övningar och pass man genomför på BUDS för att bli Navy Seal. Har gjort 3 veckor nu, det är kul men ganska utslitande i början om man inte är van att träna 6 dagar i veckan och målet är att i stort sett bli bättre varje pass.
Det är mycket armhävningar, situps, pull-ups, dips som blandas med löpning och simning. Förra veckan var ett pass simning 100 m, 20 armhävningar, 20 situps gånger 10 på tid som avslutades med 200 dips och 50 x 2 nackträning. Var 4 vecka gör man en PFT (Physical Fitness Test) för att se om man blivit bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Medlem
|
Har aldrig varit mycket för att motionera, men jag cyklar till jobbet och till affären i princip varje dag iaf.
Dessutom var jag och grabben (9 år) ute och spelade minitennis på gräsmattan igår, så nu har jag träningsvärk... ![]() /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Nykomling
|
På vintern blir det skidåkning med hundarna (malamuter). Annars jogging och cykling i skogen. Försöker att få regelbunden träning. Just upplever jag en sällan skådad formtopp och fått ett par pass i veckan hela våren.
Det jag behöver mest är styrketräning för nacke, axlar och rygg. Då kan man jobba på utan problem. Dessvärre är denna träning rätt trist i min mening. Men nyttig. Jag har märkt att jag blivit mer uthållig med åren. Spelade fotboll i tonåren men orkade inte jogga 2 kilometer. Nu kan jag mala på i flera timmar. Varför är det så? /Stefan |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|