FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min flickvän sålde saker på tradera. Massa kläder bland annat.
I auktionsbeskrivningen stod det att köparen betalar för frakt. Innan någon vunnit på auktoinerna köpte hon vadderade kuvert och porto för att snabbt kunna skicka ut paketen när auktionen avslutades. Dom som van var ofta VÄLDIGT upprörda över att behöva betala 22-44:- i frakt för paketen, och tyckte att hon skulle vira in kläderna i fryspåsar, och tejpa på frimärken för att det skulle väga så lite som möjligt. Detta ville hon absolut inte göra eftersom det är hennes ansvar att kläderna kommer fram i bra skick. Hon hade ca 30 auktioner ute på en gång, och ca 5 av dom som köpte krånglade jättemycket, och hon kontaktade då traderas kundtjänst som bekräftade att det var säljaren som bestämmde hur frakten gick till och vad den skulle kosta, men dom rekommenderade att man höll sig till postens portotabell och inte tog ut fantasipriser. På ganska kort tid fick hon flera dålig omdömmen av personer som tyckte att hon skulle lagt kläderna i plastpåsar istället för vadderade kuvert. På grund av dom dåliga omdömmena blev hon avstängd på tradera, och enda sättet att häva det är enligt tradera att doms om lämnat dåligt omdömme drar tillbaks sina omdömmen, vilket dom inte kommer göra. Tycker det hela är mycket underligt, när ALLA som lämnat omdömme gjort det på enligt tradera felaktiga grunder, men tradera inte kan släppa in henne på sajten. Någon annan som haft liknande problem med tradera, eller finns tradera representerad här på sajten och kan förklara sitt agerande? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|