FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En bärbar dator har skickats in till en reparationsfirma (för över 2 månader sedan).
De har noterat ett endast skärmen var sönder vid inlämning och granskning. Efter detta har de sagt att de inte kan reparera datorn och vi kommer få en ny. Vi bad om att göra backup på filerna från hårddisken. Efter ett tag svarar de att de inte kan göra detta, då hårddisken inte går att läsa. De erbjuder oss att köpa ut den skadade hårddisken. De vill inte använda GetDataBack eller liknande. Vad har vi för rättigheter? Vad bör vi kräva och på vilket sätt? Det är uppenbart (och noterat) att hårddisken har skadats av dem, men vi skulle få en ny dator eftersom skärmen inte gick att reparera. Detta försvårar situationen. Jag behöver filerna som fanns på datorn, men tänker aldrig betala för en hårddisk som är sönder. Hur ska man gå tillväga? ARN? Måste få svar snabbt, de skulle ringa idag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|