FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det har varit en lång dag idag med mest bara motgångar.... Som det kan vara ibland. Har fått en massa spam från ett svenskt företag som jag tröttnat på, så jag skrev ett ganska snäsigt brev om att spamma ut sina produkter stjälper mer än det hjälper, samt att jag kommer att svartlista hans domän.
Detta är svaret jag fick: Hej Robert Det är helt OK att du blockerar min domän. Som webbbansvarig så är du säkert medveten om att i din yrkesroll som webmaster så är syftet med avanvändandet av att använda nätet för spridande av information (komersiell eller inte ) och ställt helt utanför den mottagande individens kontroll oavsett vad lagar och förordningar säger. Var är skillnaderna mellan spam, reklam i brevlådan, sponsring via publik service (TV1-TV2)? Är det priset hur vi överför informationen avgörande för vad vi skall tycka är tillåtet. Vill du diskutera detta vidare är du välkommen att ringa mig när det passar dig Med bästa hälsningar Xxxxxx Xxxxx XXXXXXXXXXX Xxxxxxxxxx XXX XX Xxxxxxxxxx |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|