![]() |
Det har varit en lång dag idag med mest bara motgångar.... Som det kan vara ibland. Har fått en massa spam från ett svenskt företag som jag tröttnat på, så jag skrev ett ganska snäsigt brev om att spamma ut sina produkter stjälper mer än det hjälper, samt att jag kommer att svartlista hans domän.
Detta är svaret jag fick: Hej Robert Det är helt OK att du blockerar min domän. Som webbbansvarig så är du säkert medveten om att i din yrkesroll som webmaster så är syftet med avanvändandet av att använda nätet för spridande av information (komersiell eller inte ) och ställt helt utanför den mottagande individens kontroll oavsett vad lagar och förordningar säger. Var är skillnaderna mellan spam, reklam i brevlådan, sponsring via publik service (TV1-TV2)? Är det priset hur vi överför informationen avgörande för vad vi skall tycka är tillåtet. Vill du diskutera detta vidare är du välkommen att ringa mig när det passar dig Med bästa hälsningar Xxxxxx Xxxxx XXXXXXXXXXX Xxxxxxxxxx XXX XX Xxxxxxxxxx |
haha, vilket kallt bolag, hoppas verkligen de skickade sina mail till många pirvatpersoner och enskilda firmor som anmäler dom, börjar snart bli dags att det statueras ett exempel på vad som kan hända om man spammar. Vore också intressant att veta vilket domän det gäller, så vi alla får en möjlighet att blocka dessa.
|
Bash, jag skulle spärra deras server om dom inte lyssnar efter första "nej tack, men ingen fortsatt reklam från er"
|
Snälla snälla Header, kan du inte PM:a oss hans domän ;)
|
Citat:
En sådan attityd får inte förekomma. |
Suck, man blir så trött..
Jag tycker att man ska hänga ut företag som spammar så kanske dom ändrar sitt sätt. |
Jag håller med, vilket är företaget?
|
Jag mailade nedanstående till ett företag länge sedan, gillar svaret.
Varför får jag detta mail? Har jag handlat av er? Thomas Mxxxxxx Webmaster Network www.wn.se -----Ursprungligt meddelande----- Från: Thomas MXXXXX [mailto:[email protected]] Skickat: den 2 februari 2004 15:37 Till: [email protected] Ämne: SV: Februarikampanj från Engströms Hej Thomas ! Nej , du har inte handlat här ännu. Det är en köpt adress vi har och vi har gjort ett stort utskick till många nya kunder. Finns det något i vårat sortiment som är intressant för dig? Hör gärna av dig! 031-746 xx xx Mvh NÅ Engström AB Mikael Ekxxxxx Gillar "inte handlat här ännu" ;) |
Hahahahahaahha, jag dör..
|
Om man skulle hänga ut spammare på en hemsida, kan man åka dit på något sätt då? :ph34r:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson