Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Usel support hos cCystone

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-14, 10:41 #1
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
Min fd. chef som inte är så duktig på detta med web och hur saker och ting fungerar slutar om några månader på företaget jag jobbar på och skall ta med sig några privata sidor som vi tidigare har haft liggande på företagets servrar.

Trots att vi tidigare haft problem med Eastpoint så valde han ändå att köpa business Linux tjänsten från Crystone han motivering var att man får vad man betalar för (business kostar 1176kr per år och den andra 144kr per år) och att trots att denna tillät 10 domäner och han bara hade 2 sidor att flytta så kunde han utnyttja de övriga domänerna i framtiden.

Vi skulle naturligtvis ha läst all text, som tex "din hemsida" och inte "dina hemsidor" osv.. för när jag loggade in för att flytta över hans sidor till crystone så fanns det bara en www katalog. Jag ringde till crystone vars support snällt talade om att han får ha 10 domäner till samma sida men inte 2st olika sidor, detta var en tillvals tjänst (som listas under tillvals tjänster (domän till underkatalog). då jag påpekade att det då hade blivit billigare att köpa två olika konton för honom fick jag det näsvisa svaret att då hade de minsann inte svarat på mitt samtal utan då kunde jag gott maila till dem.

Jag frågade om man kunde byta det befintliga kontot till 2 mindre konton då detta skulle bli billigare för honom och att vi (min fd. chef) ej hade förstått att 10 domäner inte var det samma som 10 sidor. Jag frågade vad tiden för att ångra sig var, fick vänta ett tag och sen kom supporten tillbaka och sa att det var 14 dagar, jag påpekade att på deras hemsida så var det 30 dagar och det har ej gått 30 dagar. Den näsvisa support-personen påpekade då att vi måste läsa villkoren för att få ångra oss och att det står "Vi ger alla kunder möjligheten att få pengarna tillbaka om du väljer att byta operatör för att vår tjänst inte fungerat som utlovat." Denna 30 dagar pengarna-tillbaka-garanti är då inte värd ett skit då den skälvklart inte gäller då man missuppfattar vad som ingår i deras tjänster.

Så allt vi kunde göra var att köpa deras tilläggstjänst 95kr + 29 kr i månaden ( totalt 443kr, deras billigaste tjänst kostar 342kr första året) för att köra 2 sidor på deras dyraste konto som tillåter 10st domäner och kostar 1176kr per år.

Jag förklarade situationen för min fd. chef och han sa att det var ju inget att göra utan att beställa tjänsten, sagt och gjort vi mailade och beställde tjänsten och fick till svar att den skulle aktiveras när fakturan blivit betald.. jag blir så jävla sur att ett stor företag som crystone inte kan vara lite flexibla.

- Vi har inte fått den produkt vi trodde vi köpt.
- Vi får inte byta produkt då vi inte begrep vad som ingick i produkten.

Och trots att vi accepterat att vi inte kan byta till billigare produkter, trots att vi accepterat att vi inte kan utnytja deras 30 dagar pengarna-tillbaka-garanti så kan detta usla företag inte äns ta en kredit risk på 95 kronor och vill inte aktivera tilläggstjänsten utan att vi betalt fakturan vilket kommer att ta ett par dagar, de har nog pengarna på måndag.

Detta företag som tidigare fakturerat oss 2 år i rad för tjänster vi sagt upp 3ggr fortsätter sitt korståg för att vara sveriges sämsta webhotel, de försöker inte för fem öre att behålla sina kunder och skaffa sig en bra kundrelation.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017