Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Man ruttnar ju verkligen på IDGs artiklar..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-01, 10:17 #1
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Idag kan man på idg.se läsa:
Nätfiskare heta kunder hos domänförsäljare
http://www.idg.se/2.1085/1.80727

Men jag kan inte på ett enda ställe i artikeln hitta ett ord om nätfiske.. (eller ens en insinuering om vad som avses)

Men man tar man upp ett uråldrigt UDRP-case om "Findus" vs. "Find US" - men man glömmer att berätta att Findus fick avslag på sin begäran och i ett senare skede kommit till förlikning kring (Läs köpt) domänen.

Det påstås i artikeln att domänhandel - var en het marknad i slutet av 90-talet. Det är ta mig sjutton SKANDAL att Sveriges ledande dataskrifter inte orkar ta reda på mer fakta än så ! Domänhandeln globalt sett har aldrig varit större än den är nu - i alla dess former. Säkerhet & Sekretess var en av få tidningar hos IDG som fortfarande gick att läsa emellanåt, men sakligheten i artikeln är ju i klass med artiklar signerade Pär Brumark.

Sen vill jag berömma F-secure (om artikelförfattaren lyckats uppge rätt källa) som hävdar att dom lyckats säkerställa 8000 fuldomäner av ett 4-teckensdomännamn: "Ebay"
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017