FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Idag kan man på idg.se läsa:
Nätfiskare heta kunder hos domänförsäljare http://www.idg.se/2.1085/1.80727 Men jag kan inte på ett enda ställe i artikeln hitta ett ord om nätfiske.. (eller ens en insinuering om vad som avses) Men man tar man upp ett uråldrigt UDRP-case om "Findus" vs. "Find US" - men man glömmer att berätta att Findus fick avslag på sin begäran och i ett senare skede kommit till förlikning kring (Läs köpt) domänen. Det påstås i artikeln att domänhandel - var en het marknad i slutet av 90-talet. Det är ta mig sjutton SKANDAL att Sveriges ledande dataskrifter inte orkar ta reda på mer fakta än så ! Domänhandeln globalt sett har aldrig varit större än den är nu - i alla dess former. Säkerhet & Sekretess var en av få tidningar hos IDG som fortfarande gick att läsa emellanåt, men sakligheten i artikeln är ju i klass med artiklar signerade Pär Brumark. Sen vill jag berömma F-secure (om artikelförfattaren lyckats uppge rätt källa) som hävdar att dom lyckats säkerställa 8000 fuldomäner av ett 4-teckensdomännamn: "Ebay" |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|