Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Riskabelt med för uppenbara made for adsensesidor?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-18, 17:11 #1
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Hur aktiva tror ni google adsense (inte google-rankingen i sig) är på att identifiera och kanske till och med bannlysa mfa-sidor (made for adsense)? Sidor som visserligen innehåller relevant innehåll men som otvivelaktigt är utformade för annonsering?

Om det överhuvudtaget sker det vill säga. Jag känner till en hel del människor som driver sådana sidor så jag är lite nyfiken.

Å ena sidan visserligen bör sådana sidor generera intäkter hos Google via Adsense. Även om sidorna är konstruerade för annonsering, leder det till köp om nyckelorden är rätt valda. Å andra sidan finns risken att sidan uppfattas som mindre seriös/givande enligt besökaren. Så det står lite mellan Adsenses vilja att driva in inkomster mot google söks vilja att presentera innehåll med schysst kvalitet.

Jag är absolut med på att en del av sidorna av den här typen är väldigt duktiga på att ge sina besökare bra information, "hur man slipper bli blåst" och liknande. Men av ren policy kanske detta trots det inte ses med blida ögon av Adsense-teamet.

Har du några erfarenheter av sidor som har blivit avstängda eller tillrättavisade på grund av sådant här? Jag kan nästan tänka mig att Google stänger av sidor på grund av sådant här men kallar alla skäl för "Click fraud" för att göra beteendet svårare att identifiera för spammare.

Notera att jag inte syftar på scraper-sidor.

Edit: Jag läste på lite. Många MFA-sidor är tydligen just scraper-sidor, sidor som i princip uppmanar till klick med mera. Jag syftar på en ganska lätt form av dessa sidor som endast innehåller egen unik information. Kanske inte är någon fara på taket. Fast någonstans i bakhuvudet har jag ändå för mig att det finns någon google-policy som strikt vänder sig emot sidor som exempelvis helt bygger kring populära keywords m.m. Även om innehållet är hyfsat.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017