FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller på att få frispel på alla telefonsäljare som ringer...
Efter vi ombildade till AB så är det ca 3-4 st som ringer Varje dag och det börjar bli riktigt störande! Det blir EXTRA störande när samma företag ringer 2 ggr samma dag först är det någon som vill snacka fast telefoni sen på eftermiddagen ringer en annan och vill "snacka mobiltelefoni." Vad finns det för vettiga metoder att skydda sig? Kan man tex. kräva att man blir borttagen från deras "ringlistor" eller dylikt... Ämnet har varit på tapeten tidigare men det fanns inga bra/användbara svar i den tråden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag vet inte om den redan postats men jag hörde precis denna för första gången och vill gärna dela med mig till alla telefonsäljar-frustrerade-wn-medlemmar
![]() ännu ett tips på hur man kan handskas med teleförsäljare http://www.youtube.com/watch?v=zkQgXLYZQr8 (försök inte läsa texten, lyssna på ljudet istället) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Pinsamt att läsa om företagare som inte klarar av att bemöta en säljare. Glöm inte bort att ni alla säljer något till någon annars är ni just inte företagare. De metoder ni använder kanske inte heller gillas av alla.
Har haft företag i 20 år och det ringer högst ett par gånger i veckan till mig. Tack och lov är jag inte så viktig och upptagen att det stör mig. Inte heller har jag så taskig självkänsla att jag har något behov av att håna eller driva med andra yrkesgrupper. MVH R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag brukar nästan alltid säga att jag aldrig gör affärer över telefon så de får skicka information till mig om vill. Jag måste ha all information framför mig på papper eller på datorn innan jag ens kan överväga något. Då ser man oftast att det är skit och man har tid på sig att googla lite och kolla reco.se m.m. för att se om det verkar seriöst om det verkar vara något vettigt. Det är ju inte ovanligt att det dimper ned en faktura efter någon vecka om man inte bestämt säger nej. Jag har funderat på om man skulle börja spela in alla samtal så att man kan ha det som motbevisning om de skulle hävda att jag tackade ja. Det finns en del appar för det till Android har jag sett, någon som testat? Jag blir dock ganska irriterad när det är säljare som säljer uppenbara skitprodukter eller tjänster. Det har varit flera som ringt och sålt en plats i deras katalogtjänst som jag aldrig någonsin ens hört talas om. De kan inte ens svara på hur många sökningar de har eller hur många leads/klick man brukar kunna få och för detta ska man betala tusentals kronor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Det där med skitprodukter sitter lite i betraktarens ögon. Gula sidorna och hitta.se tex (som ju är seriösa) är otroligt dåliga men folk köper inte alltid av logiska skäl. Varför köper man en BMW när en Toyota är bättre och billigare? Är BMW en bluff? Att mormor inte kan ha koll på alla saker som dimper ner i brevlådan eller alla produkter som säljs över telefonen är ju en sak men som företagare tycker jag allt att man får acceptera och leva med att även andra företag vill omsätta sina produkter precis som vi vill göra. Klarar man inte av det är det bara att avregistrera sin F-skatt, ta ett jobb och anmäla sig till NIX. Privatpersoner har ångerrätt och som jag skrev innan en möjlighet att anmäla sig till NIX. En företagare anses nog kunna klara detta utan att myndigheterna ska behöva rädda och skydda dom från allt och alla. Bluff-företag finns i alla branscher och att per automatik tro att det är SÄLJAREN som lurar er är ju att göra saken lite för enkel. Många gånger matas säljarna med helt fel information från företagsägaren. En del av er sitter säkert här inne och gömmer er bakom era säljare som får ta skit för att ni inte alltid är ärliga. MVH R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är oxå djävligt trött på alla säljare som ringer. Framförallt dom som drar sin livs historia om en produkt man är helt ointresserad av. Så man får sitta och vänta 4 minuter innan man förklarar att man är ointresserad. Jag brukar ändå försöka vara någorlunda trevlig även om man inte vill köpa nått.
Däremot så går jag i taket när det ringer bluffsäljare, som "Stockholmsdelen" som ringde igår och snabbt skulle "bekräfta" vår annons. Dessa människor borde fan avrättas offentligt på sergels torg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Roligaste var väl när någon ringde skulle sälja på en blufftjänsten spärr emot telefonförsäljare för företag.. Århundrades blufftjänst nr #1
Eller när jag reggade en EF firma, och det börja ringa på min privata telefon och ville kränga på mig webtjänster. Eller konsult företaget som vill kränga på oss en webshop, och jag påepekade att vi vill inte ha en webbshop i Windows miljö, tyckte han som ringde det avgjorde inte jag. Företaget talade dessutom inte om sitt namn ringde med dolt nummer. Men det som gör mig mest irriterad, är att det oftast har gamla data, när det ringer fråga om namnet på en VD som inte är VD längre. Sedan när man intresserad av något och ber dem att skicka info via epost, då kan ta fler dagar på sej innan man får informationen och en del till kan inte skicka info via epost, utan måste ha ett avslut i luren. ( Vilket i mina öron är en stor varning, eftersom man som företagare har man begränsade ånger möjligheter ) Senast redigerad av klein den 2011-09-28 klockan 08:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett tips, besök alltid www. sc cf .se före affär. Är företaget med där så är dom nästan alltid seriösa...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag arbetade i inom den här branschen i 3-4 månader. Arbetade på ett callcenter och sålde Telia-produkter (bredband & digital-tv). Var hur enkelt som helst att sälja och kunderna var aldrig otrevliga och bad mig dra åt skogen. Kanske var för att varumärket Telia är starkt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|