FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Blocket föreläggs vite på 500 000kr för avsaknad av information enligt e-handelslagen
http://www.resume.se/nyheter/webb/20...miljon-kronor/ Vad säger denna lag och vilka omfattas av denna lag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Jo man få ju känslan av att dom inte vill bli konktaktade. Vet att jag reagerat över det tidigare.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Löjligt! Jag har alltid kunnat kontakta Blocket och dessutom fått snabba svar genom deras formulär. Jag förstår inte nyttan med att de ska behöva sätta ut e-postadressen på sidan och verkligen inte adressen. De som använder blocket har inget behov att träffa personerna bakom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är Sverige, där myndigheterna ska slösa så mycket av skattepengarna som möjligt på skit saker. Samtidigt komma på nya dumma lagar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
undra hur bra bevakad denna "övrigt" mail kommer att vara då?
(mailadressen dom lagt ut är [email protected] ) ...man kanske skulle testa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fast det tror jag beror på att de flesta poliker inte har någon universitetsutbildning. Borg har bra utbildning och presterar därefter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ditt påstående är dessutom inte sant. Under valperioden 2006-2010 hade 67 procent av riksdagsledamöterna eftergymnasial utbildning och jag tror inte det är någon större skillnad nu. Åtminstone sedan 80-talet har den genomsnittliga utbildningsnivån hos riksdagsledamöterna legat högre än snittet i Sverige. På kommunnivå är det säkert stora variationer men där skapas inga lagar och det är mer handfast vardagspolitik som inte ställer lika höga krav. Det finns som bekant gott om mångmiljonärer i hela världen som inte ens gått ut gymnasiet så att man presterar efter utbildning är en extrem generalisering. Av de 400 rikaste människorna i USA så saknar exempelvis 15% någon väsentlig utbildning. Utbildning är bra och visst lär man sig mycket av universitetsstudier som man har nytta av på mer än ett plan men man blir inte per automatik en bra politiker för att man är en hejare på integraler eller har en relativt värdelös fil.kand. ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-11-17 klockan 17:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det bara jag som reagerat på att när man använder blocket som privatperson får man inget kvitto?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag anser att man som företag bör ha sina kontaktuppgifter lättillgängliga, det finns ju även en aktiebolagslag som reglerar hur mycket uppgifter du får undanhålla och ja en e-handels lag med. Dom värsta i sammanhanget tycker jag är Google och Facebook som inte alls följer normen med en Kontakta Oss sida på sina webbplatser och då blir det ju såklart problem när man ska hjälpa ett företag som använder gmail. Är man för anonym så ger det även utrymme för massa olagligheter med även fast någon såklart är ansvarig för IP-adressen i slutändan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|