FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag har City Network med flera domäner men får inte till inställningarna i Apples mail ( OSX Lion) på utgående epost. Den hostar bara upp: "Kontrollera att du har adresserat brevet korrekt. Kontrollera inställningarna för SMTP-server i Mails inställningar och verifiera eventuella avancerade inställningar med nätverksadministratören." Jag har satt dessa inställningar på utgående: Använd anpassad port: 587 SSL använder jag inte. Sedan auth med lösenord. Anvnamn: [email protected] lösen: mittlösen Någon annan som har City Network och kör Apple mail på Lion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
tips: vänd dig till city networks support.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det har jag redan gjort. Inställningarna du ser ovan är de som City Network säger att de ska vara. Men det fungerar fortfarande inte.
Andra domäner från tex Binero fungerar bra, visserligen andra inställningar men det visar att mail på lion inte är helt ur funktion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Testa kör telnet mot porten? Öppna terminalen och följ sen anvisningarna på denna sidan:
http://www.simplescripts.de/smtp-che...et-command.htm Byt dock ut port 25 mot 587 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har du kollat då att du anger rätt inkommande och utgående emailservrar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej David - fick info från supporten att de behöver lite mer från dig för att guida dig rätt. Vore kanon om du kan ringa oss på 0455-690001 eller maila oss på [email protected] så tar de en runda till och tar hela vägen.
Bara för att dubbelkolla vad Daniel säger ovan så är alltså rätt servrar: SMTP: mail.dindomän.se POP/IMAP: mail.dindomän.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, jag har satt rätt smtp och imap men det fungerar fortfarande inte. Får ringa in i morgon och få lite mer hjälp. Inte så att BBB har spärrat någon port? Använder nämligen dem som isp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Använd din ISP server för utgående. Det får jag göra med Telia.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi spärrar inget men som Anders säger finns det ISP som Telia som spärrar för annat än användande av deras egen - som jag förstår det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"Alla" ISP:er spärrar självklart port 25 för utgående men 587 brukar inte spärras.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|