![]() |
City Network och Apples mail, får inte till utgående epost
Hej,
Jag har City Network med flera domäner men får inte till inställningarna i Apples mail ( OSX Lion) på utgående epost. Den hostar bara upp: "Kontrollera att du har adresserat brevet korrekt. Kontrollera inställningarna för SMTP-server i Mails inställningar och verifiera eventuella avancerade inställningar med nätverksadministratören." Jag har satt dessa inställningar på utgående: Använd anpassad port: 587 SSL använder jag inte. Sedan auth med lösenord. Anvnamn: [email protected] lösen: mittlösen Någon annan som har City Network och kör Apple mail på Lion. |
tips: vänd dig till city networks support.
|
Citat:
Andra domäner från tex Binero fungerar bra, visserligen andra inställningar men det visar att mail på lion inte är helt ur funktion. |
Testa kör telnet mot porten? Öppna terminalen och följ sen anvisningarna på denna sidan:
http://www.simplescripts.de/smtp-che...et-command.htm Byt dock ut port 25 mot 587 |
Har du kollat då att du anger rätt inkommande och utgående emailservrar?
|
Hej David - fick info från supporten att de behöver lite mer från dig för att guida dig rätt. Vore kanon om du kan ringa oss på 0455-690001 eller maila oss på [email protected] så tar de en runda till och tar hela vägen.
Bara för att dubbelkolla vad Daniel säger ovan så är alltså rätt servrar: SMTP: mail.dindomän.se POP/IMAP: mail.dindomän.se |
Ja, jag har satt rätt smtp och imap men det fungerar fortfarande inte. Får ringa in i morgon och få lite mer hjälp. Inte så att BBB har spärrat någon port? Använder nämligen dem som isp.
|
Använd din ISP server för utgående. Det får jag göra med Telia.
|
Vi spärrar inget men som Anders säger finns det ISP som Telia som spärrar för annat än användande av deras egen - som jag förstår det.
|
"Alla" ISP:er spärrar självklart port 25 för utgående men 587 brukar inte spärras.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson