FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns det stabila webbhotell?
Har Binero som iof. är lågpris men stor del av arbetstiden går åt till problem där. Men vad kostar ett stabilt webbhotell? dubbelt? Helt klart värt det isf. "alla" verkar lågpris. Några tips på vilka stabila webbhotell som finns? Tack på förhand, Mvh Fredrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Klart att det finns stabila webbhotell. Binero är stabila för vissa och för vissa inte. Samma sak med Loopia osv. Oftast är det dock klagomål på kontrollpaneler och inte på upptid.
Vad vill du betala? Tala om vad du anser vara en rimlig månadskostnad så kan jag nog tipsa om var du kan vända dig och vad du kan förvänta dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Kan direkt säga att jag kan betala dubbelt och 3 dubbelt mot idag om det innebär mindre problem. Men det var lite av min fråga hur mycket dyrare en bättre lösning är? Kanske 10ggr dyrare? Då får man räkna mer på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Webbhotell idag ligger i regel på en prisnivå där det handlar om volymer, samt att det är en delad miljö.
Och risken för avbrott och problem blir det alltid när man blandar stora sidor som drar mycket, alla idioter som inte kan skriva kod, kunder som får sina sidor hackade, kunder som drar på sig lite attacker. Har man krav så bör man upphandla något mer än ett webbhotellkonto. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Självklart kan och bör man ställa höga krav till sitt webbhotell, man måste dock ägna tid åt att hitta det webbhotell som kan ge och lova det man behöver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Gud vad det klagas i varenda tråd. Jag rekommenderar i alla fall ManuFrog. Grymt bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Sen personligen tycker jag nog det är trevligare att stå för sitt ord och påkea sin åsikt än fegt bara klicka på en anmälknapp... Men det är som sagt min personliga åsikt. För att gå ontopic finns det många lösningar för att få bättre tillgänglighet. Du väljer själv ordvalet "minimera risken" för lastbalansering, vill nog hellre ändra det till "minskar" för det går att minimera än mer... Högre kompetens på personalen är en självklar del. Notera att jag inte säger att du, eller andra här på forumet, saknar kompetens utan bara det faktum att hög kompetens löser problem fortare och förebygger enklare. Bättre redundant hårdvara och infrastruktur är en annan sak. lastbalendering kräver hur du än vänder och vrider på det en stabil hårdvara och infrastruktur. En avancerad VM-ware miljö är en form av redundans som inte bör kallas för lastbalanserare men ökar tillgängliheten mycket. Replikerade kluster en annan förhöjande fakor. Men allt handlar till syvende och sist om vad kunden är beredd att betala. Jag kan ha kunder som betalar 10 000 per månad för att ha sin sida hostad och andra som tycker 29 koror per månad e för dyrt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Trevligare för vem? Inte för trådskaparen eller mig, och inlägget skapar OT som irriterar de flesta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Alla kör väl någon form av virtuell lösning som mellanlager? Att du är övertygad om att lastbalansering är en överlägsen lösning har vi nog förstått. ![]() Håller absolut med om att OT kan vara irriterande, men tror du förstod min poäng om rakryggad ändå? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är det du prioriterar högst?
Upptid, kontrollpanel eller prestanda? |
|||