FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Köpte nyss ett kundregister på ca 50,000 kunder. Skulle nu vilja ta och skicka ut ett e-mail till dessa kunder. Problemet är det att jag inte vet hur jag skal göra detta. Jag vet att man kan använda sig utav GetANewsletter. Men jag tänker inte betala 700 kr i månaden för att kunna skicka ut 2 nyhetsbrev i månaden. Så jag undrar om de finns något script för detta som jag kan ladda upp på min hosting som jag kan importera in alla email adresser i och skicka ett nyhetsbrev? Är väldigt tacksam för svar! Mvh, Douglas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte betala 700 kr i månaden? Du får ju mycket för pengarna, mer än du någonsin kommer få på ett script körd i hostingmiljö som eventuellt inte ens kan skicka ut till 50000 mottagare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Och varför skulle det inte ens kunna skicka ut 50,000 mail? Mvh, Douglas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Varför skall andra kunder på samma server behöva vänta en halvtimme för att få sina nya mail för att servern är upptagen med dina 50 000 mail? Tror inte du blivit glad för om du varit den som drabbats när du väntar ett viktigt ordermail Det är delvis av sådana orskaer du får betala extra för mailutskick. Vad betalade du för ditt register? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Du vet att det är en kriminell handling att skicka reklam till icke Juridiska personer? Så det bra om du har ORG Nummer i det där registret, annars är de värdelöst.
Det är bara skriva ett script i PHP som mailar ut nyhetsbrevet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
på grund av begränsningar hos din host.
Hör med dem först, kanske kan du använda dig av en maillista, men det kan finnas en gräns hur många adresser som kan finnas i listan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan bara flika in att det inte är aktuellt att använda Get a Newsletter för detta då det är förbjudet att använda köpta e-postadresser i tjänsten. Jag rekommenderar att du tänker om och tittar på andra möjligheter för din marknadsföring. Konsekvenserna av att skicka ut till prenumeranter som inte har skrivit upp sig själva kan bli väldigt stora, se gärna tråden angående Crystone (http://www.wn.se/showthread.php?t=1049754) som gjorde detta misstag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
PHPList är ett gratis nyhetsbrevsprogram, som är ganska avancerat och populärt:
http://www.phplist.com/ |