FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Nu är det dags för ännu en tråd. Denna gång så undrar jag hur det ligger till med utdelning utav pengar till medlemmar?
Har ni någon gång hört talas om en så kallad "cashback"-sida? Av vad jag har förstått så är det en hemsida där medlemmarna får lite pengar tillbaka, ifall denne handlar via hemsidans affiliatelänkar. Sidan ger med andra ord medlemmen lite utav pengarna. Denna typ utav sidor är vanligt förekommande på internationell nivå. Nu är det inte just det jag har i åtanke att starta upp, men något liknande, där grunden är att jag kommer att belöna medlemmarna med pengar. Detta dock _endast_ om det nu är lagligt, vilket jag tyvärr tvekar på. Vad säger lagen? Finns det något sätt att komma runt det så att det blir lagligt? Tacksam för svar! Frågan är ytterst hypotetisk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför skulle det inte vara lagligt att ge folk pengar?
Du får dock kolla så annonsören tillåter reward-sidor samt att du följer Skatteverkets regler med diverse skatter ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Senast redigerad av Dakota den 2011-09-02 klockan 19:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Haha ja. Eftersom att jag har läst massor på DigitalPoint Forum den senaste tiden så har jag kommit över trådar där det verkar som att Paypal används flitigt för att belöna medlemmarna.
Alldeles för mycket skatter hit och dit. Man skattar ju när man väl tar emot pengarna från affiliatenätverken.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Du kan teckna företag så drar inte affiliatebolaget skatt och sedan ge pengar i form av lön som du sedan måste betala arbetsgivaravgifer och skatt på. Finns inga sätt att slippa skatt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är inget bra på skatteregler men antar det blir som en löneutbetalning?
Bäst svar får du nog av Skatteverket, ring dit och fråga. De är till för att hjälpa dig ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|