FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej alla!
Känner ni till någon registrar som tillåter registrering av tredjenivås domäner under .name och tillhörande e-postadress? Ett exempel: anders.andersson.name och [email protected] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har ingen .name, men under alla andra tld:er jag har så är det ju bara att regga önskat domännamn och skapa hur många subdomäner man vill. Eller har jag helt missuppfattat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vissa .name är reserverade av Verisign om det är "vanliga" efternamn. Exempel på whois för andresson.name:
Kod:
Not available for second level registration. Third level registrations may be available on this shared name. Över till frågan. Registrering bör du kunna göra hos en av Verisigns ackrediterade .name registrarer, http://www.verisign.com/domain-name-...rar/index.html Hur är ligger till med e-postadressen [email protected] är jag dock mer osäker på. Det förutsätter ju att du i samband med din domänregistrering också får access till e-postadressen@reserveradedomännamnet.name. Har svårt att tro att registrarerna skulle tvingas tillhandahålla e-postadresser i samband med en .name registrering och jag har ännu svårare att se att Verisign skulle göra det men jag kan ha fel. Senast redigerad av eng3l den 2010-04-21 klockan 17:08 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|