![]() |
Registrera tredjenivås domäner under .name
Hej alla!
Känner ni till någon registrar som tillåter registrering av tredjenivås domäner under .name och tillhörande e-postadress? Ett exempel: anders.andersson.name och [email protected] |
Citat:
Jag har ingen .name, men under alla andra tld:er jag har så är det ju bara att regga önskat domännamn och skapa hur många subdomäner man vill. Eller har jag helt missuppfattat? |
Vissa .name är reserverade av Verisign om det är "vanliga" efternamn. Exempel på whois för andresson.name:
Kod:
Not available for second level registration. Över till frågan. Registrering bör du kunna göra hos en av Verisigns ackrediterade .name registrarer, http://www.verisign.com/domain-name-...rar/index.html Hur är ligger till med e-postadressen [email protected] är jag dock mer osäker på. Det förutsätter ju att du i samband med din domänregistrering också får access till e-postadressen@reserveradedomännamnet.name. Har svårt att tro att registrarerna skulle tvingas tillhandahålla e-postadresser i samband med en .name registrering och jag har ännu svårare att se att Verisign skulle göra det men jag kan ha fel. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson