FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan inte php men försöker ändå fixa till en grej... det är bara en tom knapp på sidan, fast det ska stå "Submit Comment" i knappen...?
<p><input name="submit" type="submit" id="submit" tabindex="5" value="<?php attribute_escape('Submit Comment')?>" /> <?php comment_id_fields(); ?> <?php do_action('comment_form', $post->ID); ?> </p> </form> Det är säkert jätteenkelt men jag är clueless :-S |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kommandot "print" används för att skriva ut text.
<?php print attribute_escape('Submit Comment'); ?> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ah... tack!!!!!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
går även lika bra att använda
PHP-kod:
PHP-kod:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kortformen är inte aktiverad på alla servrar. Det blir dessutom något lättare att skriva XML-dokument om du stänger av PHP-kortformen på servern eftersom XML använder <? och ?> för vissa typer av inställningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har väl haft en sådär 20 olika servrar och webbhotell och aldrig varit med om att jag inte kan använda short tags.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är givetvis extremt ovanligt på webbhotell (om det ens förekommer) men däremot händer det titt som tätt att man föredrar att inte köra med short tags på egen server på grund av ovannämnda anledning. Har stött på det flera gånger hos kunder. Distribuerad kod bör ALDRIG innehålla short tags då man alltid bör eftersträva en så enkel användning som möjligt.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-02-22 klockan 14:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför krånga till det? <input name="submit" type="submit" id="submit" tabindex="5" value="Submit Comment" /> borde ju funka.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |