WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Tom knapp (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1040591)

Starnoire 2010-02-19 14:22

Tom knapp

Jag kan inte php men försöker ändå fixa till en grej... det är bara en tom knapp på sidan, fast det ska stå "Submit Comment" i knappen...?

<p><input name="submit" type="submit" id="submit" tabindex="5" value="<?php attribute_escape('Submit Comment')?>" />
<?php comment_id_fields(); ?>
<?php do_action('comment_form', $post->ID); ?>
</p>
</form>

Det är säkert jätteenkelt men jag är clueless :-S

orreborre 2010-02-19 14:26

Kommandot "print" används för att skriva ut text.
<?php print attribute_escape('Submit Comment'); ?>

Starnoire 2010-02-19 14:33

Ah... tack!!!!!!

youheardit 2010-02-19 20:31

går även lika bra att använda
PHP-kod:

<?php echo attribute_escape('Submit Comment'); ?>

och shorten tag..
PHP-kod:

<?= attribute_escape('Submit Comment'); ?>

har inte läst så mycket, kör mest echo och shortentag.. någon speciell skillnad?

emilv 2010-02-19 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20343446)
har inte läst så mycket, kör mest echo och shortentag.. någon speciell skillnad?

Kortformen är inte aktiverad på alla servrar. Det blir dessutom något lättare att skriva XML-dokument om du stänger av PHP-kortformen på servern eftersom XML använder <? och ?> för vissa typer av inställningar.

HenSod 2010-02-20 01:01

Våga vägra <?=. Betydligt bättre att använda echo eller print.

tartareandesire 2010-02-20 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av HenSod (Inlägg 20343483)
Våga vägra <?=. Betydligt bättre att använda echo eller print.

Absolut, short tags bör man hålla sig borta från helt och hållet såvida man inte är 110% säker att köra på egen server för evigt och ingenting annat. Bättre att skriva ordentligt som rutin. Ska man distribuera kod bör kortversionen ALDRIG finnas med då short_open_tag som sagt var inte alltid körs då man lättare vill skilja xml från php.

Echo är aningen snabbare än print i de allra flesta fall.

studiox 2010-02-21 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av emilv (Inlägg 20343456)
Kortformen är inte aktiverad på alla servrar. Det blir dessutom något lättare att skriva XML-dokument om du stänger av PHP-kortformen på servern eftersom XML använder <? och ?> för vissa typer av inställningar.

Jag har väl haft en sådär 20 olika servrar och webbhotell och aldrig varit med om att jag inte kan använda short tags.

tartareandesire 2010-02-22 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av studiox (Inlägg 20343659)
Jag har väl haft en sådär 20 olika servrar och webbhotell och aldrig varit med om att jag inte kan använda short tags.

Det är givetvis extremt ovanligt på webbhotell (om det ens förekommer) men däremot händer det titt som tätt att man föredrar att inte köra med short tags på egen server på grund av ovannämnda anledning. Har stött på det flera gånger hos kunder. Distribuerad kod bör ALDRIG innehålla short tags då man alltid bör eftersträva en så enkel användning som möjligt.

Bjorne 2010-02-22 15:04

Varför krånga till det? <input name="submit" type="submit" id="submit" tabindex="5" value="Submit Comment" /> borde ju funka.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson