FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Loopia varnar visst inte när man missat att betala en faktura för förnyelse av domännamn. De skickar EN vanlig påminnelse och inget mer. Har inte Loopia arbetat i flera år på att bli bäst på domännamn i Sverige? De verkar ju misslyckas på alla plan.
Nu sitter jag här med 18 utgångna domännamn, en site som är otillgänglig och är inne på andra dagen i vänten på att de ska PÅBÖRJA den svindyra (inte Loopias fel) återaktiveringen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag brukar få först en varning om att snart går det ut och att det kommer att komma en faktura, sedan kommer själva fakturan, och sedan kommer en påminnelse på fakturan.
Hur stor är återaktiveringsavgiften? :S Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du nämner ju själv varningarna? En faktura och en påminnelse borde räcka. Missar man bägge så har man ju faktiskt sig själv att skylla.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Visst är det härligt när personer försöker skylla andra för sina egna misstag?
Loopia skickar TRE påminnelser. Två av dessa går elektroniskt till din email adress(er) som du säkert inte har kvar då inte orkat uppdatera Loopia. Den tredje går ut i pappersform till din adress. Om du är mån av dina domäner kanske det vore en idé att se över hur dessa hanteras? Har själv varit i samma tills man funderade på hur mycket tid man lägger på att "rädda" saker som man inte borde behöva rädda .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Vad gäller den höga återaktiveringsavgiften så krävs det väl manuellt arbete, därav priset? Håller dock med dig helt om att man inte ska riskera att sätta hela verksamheten på spel för att man missar att betala fakturan. En god idé är att betala för ett flertal år framåt och sätta upp rutiner för kontroll av domänerna. Även om Loopia haft en extra påminnelse i anslutning till förfallodatum så är det väl sannolikt att man missar även denna om man missat föregående två eller tre. Man kan även tycka att det borde gå att återfå en domän under en längre tidsperiod om man kan visa att den använts aktivt i verksamhet.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-02-02 klockan 21:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men det händer aldrig. Har man som i mitt fall ca 200 domäner där är det inte helt enkelt att ha 100% koll på alla (som man kanske inte har aktiva). Men man har lärt sig en läxa. Lita aldrig på Loopia. Nu måste man ha sten koll på kalender, datum osv och kolla om man fått någon faktura från Loopia eller inte. har man inte fått någon faktura får man påminna dem och se till att få domänen förnyad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har bytt från loopia för länge sen, hade väl en 140 domäner där för en kund och en 170 för en annan kund. Nu sover jag gott om natten då mina domäner förnyas automatiskt och man får en faktura precis som alla andra vanliga företag. Inte ens ett företag som omsätter 280 miljoner kan få en domän för 50 kr reggas hos loopia om man inte förskottsbetalar, vilken "service". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör NameISP för mig själv och mina kunder på kanske 400 domäner. Fungerar hur bra som helst. Det är lite dyrare men det tar man igen på gungorna. Är man väldigt prismedveten, dvs det är skillnad på liv och död om en domän kostar 40 kr mer per år kanske man inte ska välja något sådant, men då finns ju risken o andra sidan att man förlora sina domäner. NameISP har också bolag i exempelvis Norge och Frankrike (där du inte kan regga direkt under TLD's utan bolag)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|