FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Antar att det är rätt old och att många av er redan använder det, jag upptäckte dock precis DropBox, sjukt nice tjänst
![]() Så till er som inte har det redan, ta en titt! Ni som redan använder det, har ni tips på andra som är bättre eller är DropBox no1? Lite info från webbsnack.se Och nej, jag gör inte reklam för FredrikNas, tänkte bara ge honom lite cred då han tipsade mig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varning för att använda Dropbox för ett stort antal filer.
Genom att Dropbox lägger databasen över filer i ram och använder cirka 1kb per fil så gör Dropbox snabbt av med väldigt mycket ram. Uppdatering och synkning tar också väldigt mycket längre tid med ökande antal filer. Baserat på min erfarenhet så skulle jag inte använda Dropbox till synkning av mer än 10 000 filer totalt. Har prövat på 400 000 filer och det gick inget vidare, kan man säga. Någon som vet om Jungledisk klarar detta bättre? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Magnus, du har säkert rätt
men jag tycker att de senaste uppdateringarna (i vart fall till Mac) har gjort att det går åt mindre minne. Kollade just och jag har knappt 11 000 objekt, varav max 40 är mappar, och den drar 42 MB i minne. Inte så farligt tycker jag. Men jag ska börja hålla koll. Jag vet inte om det även påverkar att jag tömmer caschen som vid första tillfället var upp i 1.76 GB - synd att det inte finns en inbyggd rensare. För Macanvändare finns här en enkel cacherensare http://www.rudis.net/category/topic/dbcc |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Otroligt bra för att vara gratis.
Kör både på min Mac, PC och iPhone och sedan kommer man åt filerna genom deras webbgränssnitt också. Kan inte bli mycket bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med, jag är helt såld
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan tänka mig att en del av er som använder det har missat att man kan få 0.25 GB ytterligare utrymme genom att bli "guru". Man går in på sitt konto på webben - under fliken "Get started" kollar man om man måste göra mer, t ex titta på introvideo eller har gjort tillräckligt för i så fall blir man det med en gång.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|