FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Våra servrar hos IT Staden ligger nere och jag har ingen möjlighet att få tag på dem. Vi har väldigt många kunder som ligger där som har panik. De hänvisar till ett journummer på deras telefon men det hittar jag inte.
Någon som är insatt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
http är heldöd på den, medan ftp/ssh lyckas skapa en TCP anslutning men utan något mer svar sedan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej jimmy såg ditt support ticket , tekniker kollar på varför din hyper-v vps är nere/låst. Angående journummer så är det en extra tjänst för dom som absolut måste prata med en tekniker 24/7/365 , annars går det utmärkt att maila in för vi har alltid en tekniker som är i tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Antagligen gick http i taket och fyllde minne och swap och sedan dog, varför är antingen en attack eller möjligtvis något dåligt kodad script.
Eller bara så att det kommit massa besökare direkt, normalt så har man övervakning för se belastningen olika tider om man har viktiga servrar. Nu verkar den helt död, svarar inte på ICMP längre ens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack servainet. Jag har fått svar nu och VPSen är omstartad. Har dock ingen förklaring på varför det här uppstod. Angående Journumret så förstår jag att det är en extrakostnad, men om man som vi har panik och jättegärna betalar för detta så vet jag fortfarande inte hur jag kommer åt det.
Patrik, vet du om man kan se varför detta hände i efterhand? Och om det var en attack, hur kan man motverka det i framtiden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej de dumma är de som tror att man får tillgång till ett journummer utan att man har betalat för den tjänsten. Du kan inte betala för support kontorstid och kräva/förvänta dig 24/7, det är väl ändå uppenbart.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag syftar på att man får möjlighet via webbsidan att betala. Även om klockan är 23.00, att via kortbetalning få iväg en betalning och på så sätt få tillgång till ett journummer.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|