FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Afton alla ni!
Jag har hållt på en del med hemsidor och sånt, nu skall vi i vår mcklubb lägga upp medlemssidor på nätet och då uppstår det problem! Problemet skall lösas och det kommer det att göra med Er hjäp! Vi vill att medelmammrna skall få varsin sida, väl där skall varje medlem kunna redigera sin "egen" sida från sitt hem och sin dator, ladda upp bilder, skriva text, lägga till länkar, telefonnummer, adresser med mera. Inga medlemmar skall skicka upp filer via FTP, det är för krångligt... Det skall vara så enkelt att man loggar in med sitt namn och lösen, klickar på en knapp för att ladda upp en bild, skriver i en ruta för att skriva lye text med mera... Finns det något sånt här på Internet, eller man måste "pilla" ihop något själv! Jag har kunskapen att redigera och pilla i script, så en bra bas räcker! Pust, det var jobbigt att skriva, jag vet ju ändå inte om jag får fram vad jag menar! Tacksam för alla svar och tips på länkar! Kan tilläggas att vi kör idag med ett "Nyhetsscript", men där går det bara att lägga in tips och man vet inte vilken medlem som skrivit vad + att det inte går att ladda upp bilder! Jag har sökt i detta forum men utan framgång! Hoppas och förlitar mig nu på ER ![]() Mvh Magnus - Chefen http://www.roderne.com HJÄLP |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den lösning du efterfrågar verkar vara lite av en unik sådan. Iaf delar av den.
Kan inte påminna mig att sett ngt som du skulle ha nytta av. Men det är jag det, finns säkert de som har bättre insikt i detta än vad jag har. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Visst finns det html-editorer (redigering som i typ word) som du kör direkt i webbläsaren, tinymce är en sådan. Resultatet sparar du i en vanlig databas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Den var ju något åt det hållet jag tänkte...
Kanske det skulle gå med ett typ gästbokscript, fast man skall kunna lägga in bilder och så i sitt inlägg! Vet någon om det finns något sådant? Tack så här långt, det kan funka med tinymce, men inte fullt ut ![]() Ja ja ja, jag vet att jag är krävande, men nästa gång kanske jag kan det ni behöver ha hjälp med :lol: Magnus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Uploadfunktionalitet finns väl på de flesta webbhotell antar jag, att lägga in bilderna med hjälpa av tinymce är då inget problem. Om du vill ha det hela gästboksliknande så får du nog skriva lite kod själv, men det är ju lätt gjort. I princip är det ju bara att ta ett befintligt gästboksscript och byta ut textarea-fältet mot tinymce-fältet. Om du, som du skriver, har kunskapen att pilla lite i script så borde det inte vara något större problem för dig att kombinera dessa två script.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Kanon... Det skall jag pilla lite med, ibland blir man helt blockerad! Kanske det dyker upp en gästbok med inbyggt galleri eller nått sånt! Har man sån tur så kan man ju köpa en Harry Boy också!
Tack för hjälpen så länge! Resultatet får jag väl visa upp här om det funkar som jag vill... Om det vill sig... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har gjort en liknande lösning tidigare. Det tog 200 timmar. Det var i och för sig från scratch, men ändå. Räkna med att du har lite jobb framför dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
annars är detta ett alternativ:
http://www.macromedia.com/software/contribute/ klockrent i vissa situationer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Funktionen finns ju på vilken community som helst, typ LunarSucks, men jag vet inte om man kan hitta en komplett lösning att ladda ner.
Mitt tips är att kolla på någon av diskusionsforumen man kan hitta på hotscripts.com, de brukar ha någon sida för medlemmar där de kan skriva lite om sig själv. Kolla phpBB, PunBB eller miniBB om du kan strippa någon funktion som passar dig. /JonasB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Tackar, jag jobbar vidare! Har hittat ett newsscript som verkar kunna vara något att bygga på... Men jag skall kolla upp de som du beskriver!
Fortsätt med tips!! Tack |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|