FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har varit i kontakt med ett antal webbhotell som kräver att man även flyttar sin domän till dom, i detta fallet *.se domän, men finns det inget hotell där man själv kan få peka om de via Loopias kontrollpanel?
Känner inte för att flytta runt en massa domäner då jag tycker det är smidigt att ha de via Loopia.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du ändrar bara dns-servrarna, du har fortfarande domänen hos loopia.. och kan när du vill ändra tillbaka.. (går i teorin iaf).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Kräver oftast ompekning till deras NS ja, derför blir mycket osmidigt att ge kund på en lista över reckord att peka och även vid ändringar behöva informera alla kunder som hanterar det själva.
Detta är inte hållbart i längden att göra så, även om det säker gå få webbhotell gå med på det. Dock förstår jag att många inte vill ha domäner som sitter hos loopia pga deras extremt misslyckade kontrollpanel som inte stödjer wildcard om dom inte fixat det på sista tiden. Att manuelt behöva skapa flera reckord som ändå ska till samma server är inget man vill behöva stå ut med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jag tror nog att normala webbhotellsägare skiter i det eftersom det är deras kunders problem patrik..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
LoopiaDNS erbjuder stöd för wildcard-subdomäner, stöd för detta har funnits sedan LoopiaDNS ursprungligen lanserade. Administration av wildcard-subdomäner genom LoopiaDNS sker dock i dagsläget genom lokal DNS-klient, men det kommer att implementeras i kontrollpanelen likaså, inom en relativt snar framtid.
Att vår kontrollpanel skulle vara extremt misslyckad pga avsaknad av denna funktion (vilket ett väldigt litet antal kunder använder) är en fullständigt obegrundad anklagelse. Vi har idag flera 10 000-tals kunder som använder sig av LoopiaDNS, och detta med ett väldigt lyckat reslutat och ett positivt gensvar. Se över din egen koja innan du försöker ge dig på andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Tror säkert ni har många som använder den, dock tror jag även många saknar det och utan behöva köra någon "dynamisk dnsupdate". Saker som är gratis drar alltid till sig mycket folk, dock tror jag många använder zoneedit fortfarande för just kunna ha sådana funktioner direkt. Citat:
Och blir problem för kunder som ändå vill kunna peka själv om man erbjuder det och dom ska behöva skapa A / CNAME för varje vhost dom skapar på ett extra ställe. Självklart erbjuder inte många webbhotell kunder som inte vill peka utan vill kunna köra smidigate sättet att trycke enter och skicka en faktura så är det klart. Dock bör man kunna erbjuda lite speciallösningar till kunder, är inte bra köra ett system som inte är flexibelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Okej, jag har bl.a varit i kontakt med Cliche och enligt de så måste man flytta på *.se domän till dom.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Tror du får svårt få dom billigaste webbhotellen dessutom danska att erbjuda något specielt. Dock kan du ju skita peka domänen mot deras NS och bara försöka göra en zonetransfer på deras ns och peka sätta upp alla reckord själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jag kan förstå varför en del webbhotell vill hantera dns... som tex vid ddos då det inte är helt ovanligt att dom byter ip på webbservrarna.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|