patrikweb |
2005-09-15 14:59 |
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
LoopiaDNS erbjuder stöd för wildcard-subdomäner, stöd för detta har funnits sedan LoopiaDNS ursprungligen lanserade. Administration av wildcard-subdomäner genom LoopiaDNS sker dock i dagsläget genom lokal DNS-klient, men det kommer att implementeras i kontrollpanelen likaså, inom en relativt snar framtid.
Att vår kontrollpanel skulle vara extremt misslyckad pga avsaknad av denna funktion (vilket ett väldigt litet antal kunder använder) är en fullständigt obegrundad anklagelse. Vi har idag flera 10 000-tals kunder som använder sig av LoopiaDNS, och detta med ett väldigt lyckat reslutat och ett positivt gensvar. Se över din egen koja innan du försöker ge dig på andra.
|
Tror säkert ni har många som använder den, dock tror jag även många saknar det och utan behöva köra någon "dynamisk dnsupdate". Saker som är gratis drar alltid till sig mycket folk, dock tror jag många använder zoneedit fortfarande för just kunna ha sådana funktioner direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Jag tror nog att normala webbhotellsägare skiter i det eftersom det är deras kunders problem patrik..
|
Jo, dock brukar det inte fungera så bra säga till kunden det skiter vi i är erat problem.
Och blir problem för kunder som ändå vill kunna peka själv om man erbjuder det och dom ska behöva skapa A / CNAME för varje vhost dom skapar på ett extra ställe.
Självklart erbjuder inte många webbhotell kunder som inte vill peka utan vill kunna köra smidigate sättet att trycke enter och skicka en faktura så är det klart. Dock bör man kunna erbjuda lite speciallösningar till kunder, är inte bra köra ett system som inte är flexibelt.
|