Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sveriges Annonsörer vill ha reklam i SVT

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-14, 13:55 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
SVT:s chef Eva Hamilton, slår larm om nedskärningar på hundratals miljoner kronor och säger att man tvingats göra sig av med var femte tjänst. Och ytterligare nedskärningar är att vänta. Pengar finns, i form av överinbetalda licensavgifter. Men dessa går inte att komma åt.

- Lyft fram sponsring och reklam och sätt upp tydliga ramar för hur det ska gå till. Möjliggör för fler kreativa samarbeten, låt annonsörer och SVT närma sig varandra fast med full insyn. Utvecklande för SVT, och så kan de ta affärsmässigt betalt, säger Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer.

Sveriges Annonsörer har i många år lyft frågan om public service vara eller inte vara. Systemet med licens är både dyrt och omodernt och uppenbarligen inte tillräckligt för att hålla SVT flytande. Sverige är ett av några få länder i världen som fortfarande använder sig av ett system där tittarna bekostar tv-produktionerna.
En oerhört korkad idé tycker jag själv. Det finns och kommer alltid att finnas behov av en statlig TV-kanal. Har inte de flesta länder reklamfria statliga TV-kanaler eller är jag fel ute?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017