Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varför är Svenska webbhotell så dyra?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-09, 03:16 #1
Blabarsappa Blabarsappa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Blabarsappa Blabarsappa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Jag har samlat på mig erfarenhet från ett 10-tal olika webbhotell under mina dryga 12 år som webbutvecklare. Min erfarenhet är att webhotell i USA har mycket bättre support än de i Sverige, inte sällan 24/7 live support. Dessutom är de oerhört mycket billigare och har generellt bättre backup-rutiner, högre prestanda osv.

Varför seriösa sajtägare med större webbplatser har sina sidor hostade i Sverige är bortom min vetskap. Förutom i de fall då man har egen server, känner sin lokala host personligen, är extremt dålig på engelska eller helt enkelt inte bryr sig att man att betala överpris. I övrigt ser jag inga som helst fördelar med svenska webbhotell, förutom den något förkortade svarstiden, som ingen egentligen lägger märke till iallafall.

Varför är 1 GB flera gånger dyrare i Sverige och vad får man för mervärde för detta jämfört med tex ett webbhotell i USA?

Däremot är domäner ofta mycket billigare i Sverige. Därför har jag mina domäner i Sverige och pekar min DNS mot webbhotell i USA. Det känns både tryggt, säkert och inte minst ekonomiskt.

Vad anser du om detta?
Blabarsappa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017