FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Arg, arg och trött är jag. Stup i kvarten är vår sida nere. Och seg är den också. MySQL databasen går segare än någonsin. Dom säger att dom har en uptime på 99,984%. Men men om jag klicka på min sida kanske 100ggr på en vecka för att kolla, så har den vart nere 5 ggr av dom gångerna.
Jag rekommenderar inte Gate9.se |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det nu vore så förskräckligt som du säger skulle nog fler än du ha samma åsikt, och förmodligen skriva om saken överallt då Gate9 har mycket kunder på servrarna. Att en maskin (web4) har problem gör ju inte hela tjänsten till skit, lösning till saken har mailats ut om och det arbetas på saken.
Om du tvivlar på våra siffror finns det utomordentligt bra program för att övervaka, t.ex. alertra.com med flera. |
|||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
uppger att du har. Även jag har en sajt på Gate9 och jag instämmer inte i vad du säger och jag kan garantera att jag har en otrolig erfarenhet från inte så bra webhotell och Gate9 hör verkligen inte till dem. Jag har endast upplevt små problem vid vissa utannonserade driftstörningar vid byte av hårdvaror på Gate9 och jag är ofta online på sidan jag har på Gate9 och har inte märkt av några som helst störningar på mycket länge nu. Om det är så att du har problem med din sida kolla ett antal av andra sajter som hostas hos dem och se om dem svarar lika illa etc. Du kan skicka mig ett PM om förslag på sajter som hostas så svarar jag så fort det någonsin är möjligt. Lycka till och hoppas det löser sig för dig. |
||
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kan flika in med att Gate9 hostar min server och jag kan bara instämma i vad Tomas skrev i inlägget ovan. Inga onormala driftstörningar över huvudtaget. Jag ställer dessutom mycket höga krav på tillgänglighet.
Tilläggas kan även att dom är mycket tillmötegående när nåt strular, snabb och bra support även på nattetid/helg. Nu snurrar ju även kontrollpanelen så att man kan felanmäla där om det skulle vara nåt. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Känner inte igen något av de problemen, har flera konton hos Gate9, bland annat ligger Starmobile.se på gate9, så jag vet vad jag pratar om.
Vi har en stooor databas på mysql, aldrig haft problem hittills, fungerar perfekt. Så jag kan bara hålla med Mats och Tomas, och inte trådskaparen. Gate9 är fortfarande det webhotell jag känner att jag verkligen kan lita på till 100%. Precis som Mats skriver, mer tillmötesgående personal får man verkligen leta efter..om det nu finns. |
|||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill återkomma till detta och lägga till följande
Även vi har höga krav på tillgänglighet tro inget annat. Och skulle det nu hända något som sagt mitt i natten inkl helg (värsta situationen) så skulle felsökning och reparation påbörjas inom max 1 timme vilket är smått häpnadsväckande. Men det är kvalitet och seriösitet skulle jag vilja påstå. Att finnas för sina kunder är väl vad det går ut på som företagere men ack det finns en uppsjö av företagare om verkligen inte lever upp till något vad service och support vill säga. Även min / vår sajt på Gate9 bara växer i databasstorlek och inte heller där har vi några som helst problem. Gate9 satsar verkligen på utveckling och tillgänglighet både vad det gäller hårdvara och på utveckling av funktioner samt support. Nu låter jag som värsta säljaren av Gate9´s tjänster och det beklagar jag om det uppfattas så. Men vill klargöra att Gate9 har alldeles fär mycket nöjda kunder så huvudinlägget verkar inte riktigt befogat. |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
//Mattias |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är min sida nere igen.. =(
Och var det ett tag igår och i förrgår också.. |
||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
En kompis har detta webhotell , men ska snart byta , han säger att det är mer nertid än upptid
![]() |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|