WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Webhotell (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3636)

md-solutions 2004-09-12 13:56

Arg, arg och trött är jag. Stup i kvarten är vår sida nere. Och seg är den också. MySQL databasen går segare än någonsin. Dom säger att dom har en uptime på 99,984%. Men men om jag klicka på min sida kanske 100ggr på en vecka för att kolla, så har den vart nere 5 ggr av dom gångerna.

Jag rekommenderar inte Gate9.se

Decibel 2004-09-12 18:11

Om det nu vore så förskräckligt som du säger skulle nog fler än du ha samma åsikt, och förmodligen skriva om saken överallt då Gate9 har mycket kunder på servrarna. Att en maskin (web4) har problem gör ju inte hela tjänsten till skit, lösning till saken har mailats ut om och det arbetas på saken.
Om du tvivlar på våra siffror finns det utomordentligt bra program för att övervaka, t.ex. alertra.com med flera.

tomas70 2004-09-12 21:26

Citat:

Originally posted by md-solutions@Sep 12 2004, 13:56
Arg, arg och trött är jag. Stup i kvarten är vår sida nere. Och seg är den också. MySQL databasen går segare än någonsin. Dom säger att dom har en uptime på 99,984%. Men men om jag klicka på min sida kanske 100ggr på en vecka för att kolla, så har den vart nere 5 ggr av dom gångerna.

Jag rekommenderar inte Gate9.se
Vänd dig till deras support gärna online och beskriv felet och fråga om dem har några problem i nuläget.
Dem väntar inte som många andra att åtgärda fel utan det brukar gå oerhört fort för dem att lösa problem om dem ens finns.


Förlåt att jag ens kommenterar detta men jag undrar hur du kan ha såna otroliga problem som du
uppger att du har.
Även jag har en sajt på Gate9 och jag instämmer inte i vad du säger och jag kan garantera att jag har en otrolig erfarenhet från inte så bra webhotell och Gate9 hör verkligen inte till dem.

Jag har endast upplevt små problem vid vissa utannonserade driftstörningar vid byte av hårdvaror på Gate9 och jag är ofta online på sidan jag har på Gate9 och har inte märkt av några som helst störningar på mycket länge nu.

Om det är så att du har problem med din sida kolla ett antal av andra sajter som hostas hos dem och se om dem svarar lika illa etc.

Du kan skicka mig ett PM om förslag på sajter som hostas så svarar jag så fort det någonsin är möjligt.

Lycka till och hoppas det löser sig för dig.

Mats 2004-09-12 21:36

Jag kan flika in med att Gate9 hostar min server och jag kan bara instämma i vad Tomas skrev i inlägget ovan. Inga onormala driftstörningar över huvudtaget. Jag ställer dessutom mycket höga krav på tillgänglighet.

Tilläggas kan även att dom är mycket tillmötegående när nåt strular, snabb och bra support även på nattetid/helg. Nu snurrar ju även kontrollpanelen så att man kan felanmäla där om det skulle vara nåt.

// Mats

hyperfly 2004-09-12 21:41

Känner inte igen något av de problemen, har flera konton hos Gate9, bland annat ligger Starmobile.se på gate9, så jag vet vad jag pratar om.
Vi har en stooor databas på mysql, aldrig haft problem hittills, fungerar perfekt.
Så jag kan bara hålla med Mats och Tomas, och inte trådskaparen.
Gate9 är fortfarande det webhotell jag känner att jag verkligen kan lita på till 100%.

Precis som Mats skriver, mer tillmötesgående personal får man verkligen leta efter..om det nu finns.

tomas70 2004-09-12 21:56

Vill återkomma till detta och lägga till följande

Även vi har höga krav på tillgänglighet tro inget annat.
Och skulle det nu hända något som sagt mitt i natten inkl helg (värsta situationen)
så skulle felsökning och reparation påbörjas inom max 1 timme vilket är smått häpnadsväckande.
Men det är kvalitet och seriösitet skulle jag vilja påstå.

Att finnas för sina kunder är väl vad det går ut på som företagere men ack det finns en uppsjö
av företagare om verkligen inte lever upp till något vad service och support vill säga.

Även min / vår sajt på Gate9 bara växer i databasstorlek och inte heller där har vi några
som helst problem.

Gate9 satsar verkligen på utveckling och tillgänglighet både vad det gäller hårdvara och
på utveckling av funktioner samt support.

Nu låter jag som värsta säljaren av Gate9´s tjänster och det beklagar jag om det uppfattas
så.
Men vill klargöra att Gate9 har alldeles fär mycket nöjda kunder så huvudinlägget verkar
inte riktigt befogat.

md-solutions 2004-09-12 22:08

Citat:

Om det nu vore så förskräckligt som du säger skulle nog fler än du ha samma åsikt, och förmodligen skriva om saken överallt då Gate9 har mycket kunder på servrarna. Att en maskin (web4) har problem gör ju inte hela tjänsten till skit, lösning till saken har mailats ut om och det arbetas på saken.
Om du tvivlar på våra siffror finns det utomordentligt bra program för att övervaka, t.ex. alertra.com med flera.

Okej, ber om ursäkt för den dåliga formuleringen. Om jag säger att JAG har haft väldigt mycket problem istället. Kanske är just för att jag ligger på web4 då. Men det känns trist och kunderna kan inte nå sidan. Sen kanske det råkar vara så att jag försökt nå min sida just då den är offline. Vad vet jag. Men det är iallafall vad jag känner just nu. Idag var den offline i cirka en och en halv timme.

//Mattias

md-solutions 2004-09-14 19:47

Nu är min sida nere igen.. =(
Och var det ett tag igår och i förrgår också..

Mats 2004-09-14 19:51

Citat:

Nu är min sida nere igen.. =(
Och var det ett tag igår och i förrgår också..

Jag kommer in på både "md" och "Duwaldt"
// Mats

Linkan 2004-09-15 23:30

En kompis har detta webhotell , men ska snart byta , han säger att det är mer nertid än upptid :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson