FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad fan betyder det här?
Kod:
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE, expecting T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM in /home/webXXXXX/domains/******.com/public_html/search.php on line 25 Kod:
$kws=explode('%',$q); foreach($kws as $kw) { if(empty($kw))continue; $text=str_replace($kw,"<span class=\"HighLight\">{$kw}</span>",$text); } Kanske skulle donera en hundring till php och be de piffa till sina felmeddelanden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM är hebreiska och betyder två kolon. I den kodsnutten du visar verkar inte problemet finnas. Kan det vara att du accessar en statisk variabel utan ::?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Två frågor...
1. Varför får jag felmeddelanden på engelska kombinerat med hebreiska? 2. Statisk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du har gjort något klantigt
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
1) De som lade grunden till Zend motorn som exekverar PHP kanske kom från Israel, vad vet jag
![]() 2) class A { public static $foo } A::foo <- access av statisk variabel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder inte klasser i php. Jag tycker implementationen i php suger. C++'s variant = najs.
Och den gnälliga raden är: Kod:
foreach($kws as $kw) { |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Problemet ligger säkert inte på den raden eftersom den är helt korrekt definierad. testa att initiera kws till:
$kws = array('keyword1', 'keyword2'); istället för att se om variablen q är problemet. Annars testa att döpa om kws till kws2 och kw till kw2 för att verifiera att det inte sker en namnkrock nånstans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag skulle editera loopens kontrollsektion så dök det upp en förbannad massa skräptecken överallt. Ctrl+K på den raden och skriva om den gjorde susen. Fan ta idioterna som tyckte vi skulle ha tio miljoner olika character encodings....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|