![]() |
Vad fan betyder det här?
Kod:
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE, expecting T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM in /home/webXXXXX/domains/******.com/public_html/search.php on line 25 Kod:
$kws=explode('%',$q); Kanske skulle donera en hundring till php och be de piffa till sina felmeddelanden? |
PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM är hebreiska och betyder två kolon. I den kodsnutten du visar verkar inte problemet finnas. Kan det vara att du accessar en statisk variabel utan ::?
|
Två frågor...
1. Varför får jag felmeddelanden på engelska kombinerat med hebreiska? 2. Statisk? |
Du har gjort något klantigt ;). Unexpected T_VARIABLE brukar kunna dyka upp med strängar som inte är avslutade, felaktiga referenser till variabler etc.
|
1) De som lade grunden till Zend motorn som exekverar PHP kanske kom från Israel, vad vet jag :) Säkert en legacy konstant som hängt med från början.
2) class A { public static $foo } A::foo <- access av statisk variabel |
Jag använder inte klasser i php. Jag tycker implementationen i php suger. C++'s variant = najs.
Och den gnälliga raden är: Kod:
foreach($kws as $kw) { |
Problemet ligger säkert inte på den raden eftersom den är helt korrekt definierad. testa att initiera kws till:
$kws = array('keyword1', 'keyword2'); istället för att se om variablen q är problemet. Annars testa att döpa om kws till kws2 och kw till kw2 för att verifiera att det inte sker en namnkrock nånstans. |
När jag skulle editera loopens kontrollsektion så dök det upp en förbannad massa skräptecken överallt. Ctrl+K på den raden och skriva om den gjorde susen. Fan ta idioterna som tyckte vi skulle ha tio miljoner olika character encodings....
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson