FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag loggade in som vanligt idag på mitt konto på iis.es
Där såg jag idag att det finns ett annat konto med samma personnummer som det jag var inloggad på. Det framgick att jag kunde importera detta vilket jag försökte. Osäker på vad det var för konto, hade jag inte lösenordet och klickar därför på "Begär inloggningsuppgifter" Det kommer dock inget email, och jag vet ju inte heller till vilken email adress det bör komma till. Eftersom jag har många emailadresser, varav en del är just nu borttagna ur drift, är det svårt för mig att kunna gissa mig till vilken email adress jag bör titta efter, alternativt fixa så den fungerar. Jag ringer därför iis.se och undrar om jag kan på något sätt veta till vilken email adress lösenordsresetten kommer att komma till, men dom säger bara att det kan dom inte ge ut och att det inte finns något sätt att ge ut adressen. iis ger förklaringen att även om bägge kontona har samma personnummer kan det vara 2 olika personer som har dessa 2 konton och det ena kontots uppgifter kan inte ges ut till den andra kontot. Jag hävde däremot att om det finns 2 konton, konto A och konto B med 2 olika emailadresser men med samma personnummer, hur kan då emailuppgifter för konto B komma i orätta händer om man skickar till konto A's emailadress? För mig verkar detta väldigt märkligt och omständigt och iis säger bara att det enda sättet är att skicka in en utskriven och påskriven blankett om att ändra email adressen för kontot :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
|
|