FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick precis ett telefonsamtal från en samarbetsvillig kund som har råkat ut för en transportskada.
Skickar allt mitt gods med Posten, denna gången var det ett PF-paket innehållande en frontbåge (aluminium), tydligen har Posten lyckats slå hål (eller om ena hörnet är helt intryckt) vilket då skadat bågen. Hur fungerar Postens rutiner gällande transportskada? Att kunden skriver en anmälan och sedan lämnar in bågen för återleverans till mig är jag med på, men skall jag komma och besiktiga godset, eller kommer de bara till min företagsadress/bostadsadress och lämpar av paketet igen? Marknadsvärde på bågen: drygt 5 000 riksdaler Hur är det att förhandla kring Postens försäkring, för transportskador? Är det någon som har kunskap kring Posten och transportskador + deras försäkring, så skriv av er ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag borde kanske inte svara för jag vet inte hur det blir i ditt fall så jag kan inte direkt ge någon bra info. Men min erfarenhet är att Posten är helt överjävliga när det gäller att klara sig undan att stå för några kostnader om de klantar sig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Absolut. Det värsta är att de kan vränga till det så att de säger att godset inte var tillräckligt bra packat. Deras inställning är då att det inte var tillräckligt bra packat eftersom det ju kunde gå sönder. Och det kan ändå varit precis hur bra packat som helst. Posten slingrar sig som en hal orm när det gäller sånt här.
Stå på dig i varjefall, vi håller tummarna för dig här. Glöm inte berätta i tråden hur det går för dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Kunden måste anmälan skadan direkt vid leverans (hos ombud eller postens utkörare) för att överhuvudtaget få ut något ifrån posten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
tjena.. ny här!
Såvitt jag vet så måste DU anmäla skadan till posten, det är avsändarens ansvar... men de kommer säkert ibara svara "dåligt förpackad"... vi reklammamerar dem inte ens.. som tur är händer det sällan Mvh R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
man MÅSTE överklaga hos posten för att få ersättning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
När den lämnade Vänersborg var paketet helt, när det kom till mottagaren var det trasigt... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|