Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Transportskada med Posten

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-12, 13:15 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Macondax
Citat:
Ursprungligen postat av Racerback
tjena.. ny här
Såvitt jag vet så måste DU anmäla skadan till posten, det är avsändarens ansvar...
men de kommer säkert ibara svara dåligt förpackad... vi reklammamerar dem inte ens.. som tur är händer det sällan
Mvh
R

En liten fråga då, hur skall jag kunna anmäla en skada, som jag inte vet om hur stor den är...? Det jag har att gå på är vad min kund sagt...

När den lämnade Vänersborg var paketet helt, när det kom till mottagaren var det trasigt...
Jag skulle hävda att skadan är hela produktens pris + transportkostnader först till kund, sedan tillbaks om det kostar något. Du måste ju ersätta kunden med en helt ny produkt eller hur?
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-12, 15:56 #12
Macondaxs avatar
Macondax Macondax är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 54
Macondax Macondax är inte uppkopplad
Medlem
Macondaxs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Citat:
Originally posted by -Macondax@Nov 12 2008, 10:34
Citat:
Ursprungligen postat av Racerback
tjena.. ny här
Såvitt jag vet så måste DU anmäla skadan till posten, det är avsändarens ansvar...
men de kommer säkert ibara svara dåligt förpackad... vi reklammamerar dem inte ens.. som tur är händer det sällan
Mvh
R
En liten fråga då, hur skall jag kunna anmäla en skada, som jag inte vet om hur stor den är...? Det jag har att gå på är vad min kund sagt...
När den lämnade Vänersborg var paketet helt, när det kom till mottagaren var det trasigt...

Jag skulle hävda att skadan är hela produktens pris + transportkostnader först till kund, sedan tillbaks om det kostar något. Du måste ju ersätta kunden med en helt ny produkt eller hur?
Givetvis får jag ersätta kunden med en ny produkt, det är ju inte kundens som skall hamna i kläm bara för att Posten inte lyckas leverera godset helt

Skall bli intressant och se godset när det kommer tillbaka, fick ett email idag gällande att returen gått igenom för kunden.
Macondax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017