FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej har nu sedan i början på Juni drivit denna e-butik med lite halvfart, då jag inte är skitbra på kodning m.m så har vi (partnern och jag) hyrt in en e-butik som vi administrerar. Kan kanske era tränade ögon ser något som kan förbättras? Tänkte att någon som har erfarenhet ser mycket mer än vad jag kan se.
Det jag vill ha är tips hur jag kan förbättra sidan, så den blir bättre för alla som besöker. sidan är For H air. se ![]() edit stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du den var inte vacker. För att nämnda något ... den babyblå bakgrunden, framesen och den där skiten (alltså det som ser ut som bajs) som ni har smetat runt headern. Svårläst font på de röda knapparna. Fundera på att köpa en template eller nåt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Först kan ni ju börja med Grafik & Designen. Just nu ser det ut som sidan är designad med MS Paint. Ruggigt ful faktiskt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen mcluff håller på lär mig Photoshop cs3 så den är gjord där fast inte med någon expertis :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
1. Bakgrunden är inte alls försvarbar
2. Ser ut som ni använt er av den där spraykannan man har i ms paint på headern 3. Alldeles för många olika färger.. turkosblå bakgrund blåa länkar röda kanppar bajsbrun header gröna pilar + en massa olika nyanser av rött och blått 4. Svårlästa knappar. Tänker då på "köp nu", "info" och "hitta" 5. Jag gillar inte riktigt att jag bara får se en bild på Maria Nilas logga när jag klickar på märket i menyn. Jag vill se varorna direkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ta även bort den där framen för innehållet i mitten. Väldigt irriterande att man måste scrolla i sidled.
Den stora smileyn får ni gärna ta bort också, och ersätta med en mer seriös figur/bild. Ett tips är att kika på andra internetbutiker, för att inspireras av deras design etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
2. sudd i photoshop:P 3. ska begränsa färgerna samt lite andra färger- 4. knappar ska bytas ut. 5. det ska nog kvrstå som det är=) tack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om man bortser designen som ska få en facelift.
Hur är det med innehållet? rent text mässigt och disposition? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör som du blev tipsad, få bort rullgardinen i sidled i mitten, sånt är inte bra och lär inte ge många sälj. Produkerna ska visas tydligt utan att man ska behöva scrolla för att hitta det
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Herre gud...
Ja du, vart ska man börja. Jag vill inte vara elak men, ja. Botten är nästan nådd. Jag menar, den här finns ju. I alla fall:
lycka till! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|