FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
12 seo-företag bildar europeisk miljardjätte.
"I morgon slås det svenska sökoptimeringsföretaget SEO Logik ihop med elva nordiska och brittiska bolag. Den nya koncernen får namnet Guava och ska omsätta 1 miljard inom två år." http://www.dagensmedia.se/malla.....?version=169387
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - EOOB - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Där ser man. Men är de företag som de nämner de enda stora aktörerna i Sverige?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag menar i framtiden känns det mer som att mindre SEO-konsulter ska ses som ett "hot" för dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ingen dålig omsättning dom siktar på.
1 miljard inom två år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kruxet är bara att det är svårt för den stora massan kunder att veta vilka som har rätt kunskaper/inställning och då tenderar man nog att snegla på storleken. Men personligen så ser jag inte någon av dessa 3 bolag som farliga konkurrenter utan de tuffaste är de enmansföretag/egna kunder som gillar detta som de som är svårast att leverera mervärde till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
X antal miljarder i omsättning må vara ett fint mål. Men det finns andra nyckeltal som är intressanta t.ex. rörelseresultat..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Betydelsen av nyckeltal är ofta överskattad.
Tycker personligen att den här typen av sammanslagningar är ganska tråkiga.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kommentarerna till artiklen:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Men risken i den marknaden fortsätter att vara otroligt hög, åtminstone för den typen av arbetsmetodik som vanligast idag (tung fokus på länkbygge från icke-naturliga resurser). Ingen vet vad som händer med Google, hur dem ändrar sina algoritmer och försvårar för de 'sökmotorspecialister' som använder länkbygge som huvudmetod för att lyckas med ranking. Men det känns ju onekligen som ett arbete som borde fortgå. Den senaste smällen var ju när Google menade att alla köpta länkar ska rapporteras. Många kataloger från SEO företagen har fallit sedan dess och nu tvingas dem ta till nya metoder. Ser ingen hejd på detta och tror att det kommer bli klart allt svårare för seo företagen om inte nya metoder tas fram för att ge kunderna bra ranking. Angående omsättningen: Tror dem blir en av de största SEO företagen i Skandinavien, helt klart. Men att dem är störst i Skandinavien stämmer inte. Mediabyråerna har ändå den största kakan av företagens reklambudget, även för sökmarknadsföring och där ligger SEO Logik klart efter. Engelska WPP, med kontor i bl. a Sverige, Norge och Danmark omsatte £31,6655 miljarder (c:a 379 miljarder SEK) år 2007 i Europa. En grej till. Förstår inte riktigt detta citat: "SEO får nu statistik-, resultat-, och mätverktyg från dag ett. Det kan få andra företag konkurrera med". -SEO = nya bolaget Guava? -Vidare, vad är unikt med de olika verktygen, den typen av verktyg/tjänster har väl många aktörer haft en längre tid? Sorry, men de bästa statistikverktygen kommer ju knappast från Guava? Det är ju snarare Omniture, Clicktracks, Clickstream och IndexTools. Resultatverktyg är väl rätt enkelt att inkludera, vilka positoner för vilka ord etc. Det har ju de flesta aktörer.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du glömde ju Analytics som är väldigt kostnadseffektivt tillika, men en API funktion borde de komma med tycker jag.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|