FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Alla vet vilket dåligt resultat företag med tusentals kunder kan ge.
Allra mest i en bransch under ständig utveckling och en tjänst som kräver löpande arbete för varje enskild kund. Ser inte detta som något positivt för kunder som kommer hamna i skymundan, när företagen måste öka sin försäljning varje år för att nå sin budget. Det blir mer sälj än resultat. Guano säger jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns bara en förstaplats i Google för varje sökord, men det finns många företag inom samma bransch.
Med en sådan här jätte så kommer de garanterat att ha flera kunder som konkurrerar om samma sökord. Två kunder inom samma bransch kanske fungerar, men hur gör de när de får tio kunder inom samma bransch? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det kan nog vara bra att vara ett stort företag, bl.a. för att dela kunskap och erfarenhet men risken är också att man får svårare att nå resultet då sökmotorer vet att allt de gör är just för att manipulera sökresultat utifrån vem som betalar för att synas.
Kanske kan sökmotorer t.o.m. banna aktörer som systematiskt jobbar med att påverka sökresultat utifrån betalande kunder på samma sätt som t.ex. google i adsense har bannat aktörer som systematiskt jobbat med MFA-sidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vi har ju Ex Koncernen Getupdated som äger 3 bolag som alla erbjuder SEO och SEM till marknaden, och de är www.migroup.se (min gamla arbetsgivare förövrigt) www.mediaanalys.se www.getupdated.se Och jag tror precis som du att om man nu köper ett bolag så nog vill man byta både kunskaper, tekniska plattformar mm mellan alla bolagen i koncernen, det verkar ju logiskt eller hur ? Och om då alla 3 bolagen har låt säga 4 kunder per bransch var med samma typ av tjänst, vem ska då ligga på sid 2 på exempelvis Google då och vem ska ligga på sid 1 nedre halvan osv. Men storlek kan ju ge mer tid över till forskning om vad som funkar bättre eller inte på sökmotorerna men det hindrar ju inte ovanstående blir ett bekymmer om det stämmer eller hur ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() (och jag vet att dessa garantier i praktiken är luddiga, gäller altavista snarare än google, osv, men ja, tanken är intressant) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|