FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har en webbshopp på sidan om, lite hobbystuk.
Har en fundering kring vad jag egentligen får göra nu när en kund aldrig löst ut försändelsen. Om man köper produkten X så medföljer en specialanpassad monteringsritning som är individuell för personen ifråga. Men jag säljer även denna individualiseringsritning löst för 400kr för de som inte köper produkten. Ritningen i sig kan appliceras på andra produkter än just den jag säljer. Produkten skickades på posten mot postförskott och ritningen i PDF per e-post. Att jag har rätt att debitera för frakten, tur och retur samt en hanteringskostnad som återfinns i köpvillkoren har jag inga funderingar på. Frågan jag klurar på är om jag har rätt att debitera 400kr för den individualiserade ritningen som egentligen skulle ha följt med produkten kostnadsfritt, men nu när den inte löstes ut så fick kunden den i detta fall "gratis". Det är ändå en dryg timmes arbete kring dessa, så de känns lite flummigt att bara släpa det. Tips? |
|||
![]() |
![]() |
|
|