Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Debitering från outlöst beställning

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-10, 02:45 #1
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Har en webbshopp på sidan om, lite hobbystuk.
Har en fundering kring vad jag egentligen får göra nu när en kund aldrig löst ut försändelsen.

Om man köper produkten X så medföljer en specialanpassad monteringsritning som är individuell för personen ifråga.
Men jag säljer även denna individualiseringsritning löst för 400kr för de som inte köper produkten. Ritningen i sig kan appliceras på andra produkter än just den jag säljer.

Produkten skickades på posten mot postförskott och ritningen i PDF per e-post.

Att jag har rätt att debitera för frakten, tur och retur samt en hanteringskostnad som återfinns i köpvillkoren har jag inga funderingar på.
Frågan jag klurar på är om jag har rätt att debitera 400kr för den individualiserade ritningen som egentligen skulle ha följt med produkten kostnadsfritt, men nu när den inte löstes ut så fick kunden den i detta fall "gratis".
Det är ändå en dryg timmes arbete kring dessa, så de känns lite flummigt att bara släpa det.

Tips?
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017