Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Google Adwords

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-08, 16:35 #1
henning henning är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
henning henning är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Har precis för en vecka sedan startat en kampanj på Adwords för några av de tjänster som vi erbjuder.

Några av de sökorden som vi har köpt är väldigt populära och i dessa fall så kan jag förstå att Google kräver en hög CPC. Vi har däremot vissa sökord som är väldigt tekniska, och ovanliga om man inte arbetar med den teknik som vi jobbar med. Innan vi startade kampanjen så körde vi Google keyword tool och på många av dessa orden så fick vi inte fram något förslag på CPC eftersom antalet sökningar på dessa ord var lågt. Nu har Adwords bestämt sig att vi betalar för lite för dessa ord och kräver att vi höjer CPC till minst 35 kr annars så avaktiveras dessa ord. Vad beror detta på?

Till saken hör också att vi på ett flertal av dessa ord har en CTR på 5% och högre (ibland ända upp till 15%) vilket jag förstår är helt ok? Så det borde inte bero på at kvalitén på annonsen är låg?

Är det realistiskt att kostnaden skall ligga så högt på ovanliga ord och är det någon som har tips på ifall man skulle kunna göra något för att minska CPC utan att kampanjerna avaktiveras?

/H.
henning är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017