FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är säkert 1000:e gången någon ställer frågan, men jag behöver ett webbhotell som kan erbjuda shared hosting (LAMP) som
Jag har en sajt som jobbar ganska mycket mot databasen för varje sidvisning och jag vill ha ner min latency (den tid besökaren upplever att sidan laddas). Hostar nu i USA på GoDaddy men det är för långsamt för svenska besökare. Sajten har nu c:a 2000 sidvisningar per dygn, men jag räknar med att ha uppåt 10,000 inom ett år. Är shared hosting ens lämpligt då? Vill helst inte ge mig in på att administrera server själv... Det får gärna kosta, men jag vill ha *kvalitet* i ovan nämnda aspekter. Vad rekommenderas? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Främst för att jag inte har lust/kunskap att administrera en server själv i något VPS schema. Men jag får söka vidare... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror du att du kommer att ha 200 sidvisningar per sekund kan nog en dedikerad server vara aktuellt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fast det du frågar efter borde alla webbhotell kunna hantera utan minsta problem och det torde inte kräva en dedicerad server, även om det kanske av andra skäl kan vara klokt att överväga det alternativet (framför allt beroende på datamångder och framtida utvecklingsmöjligheter).
Rekommendationer undviker jag, men kontakta ett par och ställ frågan direkt till dem. det borde inte vara något problem.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
300,000 pageviews per måndad är c:a 0.11 per sekund eller en var 8.6:e sekund. Och det är i bästa fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
delad hosting bör räcka. Gärna där du kan växa med vps eller deidkerad när det blir dags. Tar du fast ip från början så är det ingen nertid alls vid ev. flytt till vps/dedikerad om den kan flyttas mellan de olika paketen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Delad hosting räcker absolut. Du kan till och med 10-dubbla dina besökantal utan att det ska vara några som helst problem! (Och då har vi en rejäl marginal ändå)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|