FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är helt absurt.
1) För några månader sedan fick jag en faktura från JX (via BetalningsCentralen) med, vad jag ansåg vara felaktiga uppgifter. För det första var det två identiska fakturor (fast med olika fakturanummer). För det andra var det för en period jag Redan hade betalt för. 2) Jag försökte ringa JX inom telefontiden en vardagseftermiddag. 1 person före i kön i 45 minuter tills att telefonkön stängde (jag lade på strax efter det klockslaget). 3) Jag mailade JX (utförligt och med en trevlig ton) varav jag fick svaret: Citat:
4) Det gick en vecka och jag hörde inget av dem. Eftersom det trots allt rör sig om en faktura ville jag gärna få det hela löst. Dumt nog gav jag mig inte i kast med telefonkön igen, utan mailade: Citat:
6) Idag, den 24 september.... Sprättar jag upp ett brev - inkassokrav från BetalningsCentralen. För fakturorna jag ansåg vara felaktiga. Tio minuter senare har jag nu betalt det här kravet. En del skulle nog se det som en principsak att inte göra det. Själv har jag svårt att sova om natten om jag hotas av betalningsanmärkningar och diverse. Själv ser jag härmed både Infracom (som driver webbhotellet Icwebb) och JX (som verkar ha skött hanteringen och överföringen på väldigt märkligt sätt) som väldigt oseriösa aktörer. Det här är min sida av historien. Jag hoppas att det dyker upp mer information i tråden. Edit: För övrigt är en del av mina (mest lönsamma) sidor fortfarande nere. De har inte kommit upp sedan flytten till Infracom. Om jag inte hade haft så fruktansvärt mycket annat att tänka på i mitt liv nu hade jag redan haft sidorna någon helt annanstans. Rubriken innehåller ett "eller" eftersom jag inte vet hur ansvarsfördelningen för hanteringen har sett ut bolagen emellan. Jag är medveten om att det inte anses allt för "schysst" mot företagen att skriva sådana här trådar innan man har fört en konversation. Medveten om att jag hade kunnat vara på JX mer tidigare angående fakturan, vill jag ändå berätta om förloppet. Om inte annat kanske de börjar svara på mail. För såvitt jag vet är det JX som kör BetalningsCentralen (av vilka jag fick inkassokravet) och inte InfraCom. Dessutom är jag riktigt förbannad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har sidor hos JX/Infracom som fortfarande är nere. Hade ju varit uppskattat ifall JX hade kunnat förvarna lite om flytten så man hade kunnat byta webbhotell lite tidigare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inkassokravet från BetalningsCentralen (för webbpaket jul-sep 2007, trots att jag redan har betalt en årsavgift fram tills oktober) listar följande uppgifter:
Kapitalbelopp: 345,00 Upplupen ränta till detta brevs datum: 4,02 Påminnelseavgift, 2007-08-20: 50,00 Inkassokostnad, 2007-09-21: 160,00 Att betala: 559,02 Den här påminnelseavgiften måste åsyfta en påminnelsefaktura. Det vill säga en sådan som jag inte har emottagit. Mina ursprungliga fakturor (de där två identiska fast med olika fakturanummer, 2451 och 2452) från JX Hosting (deras logotype, med en "BetalningsCentralen"-klisterlapp) har Datumet 2007-07-30 och Förfallodatum 2007-08-09 tryckta på sig. Utöver dem har jag inte fått några andra papper från varken Betalningscentralen eller JX Hosting, fram tills nu när jag fick Inkassokravet från BetalningsCentralen (utan JX Hostings logotype). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick ett snabbt svar från JX Hosting.
Citat:
Hade jag avvaktat ett par timmar med att skapa tråden, hade det troligtvis slutat med ingen tråd alls. Men vad kan jag säga. Den här perioden, med Infracom och nertid som främsta motivator, har varit rätt ansträngd. Någonstans blev det här droppen över. Skulle ändå säga att tråden ligger bra här. Förloppet ovan återger verkliga händelser. Men JX gav bra och samarbetsvillig respons. Rutinerna ska förändras. Det är bra information för den utomstående som undersöker JX inför ett eventuellt köp. Dessutom har personal på JX/JX-supporten personligen tagit hand om makuleringen av min faktura. Edit: Skulle gärna byta titel till "Fakturaproblem hos JX (Löst)" eller liknande. dessvärre är det nog bara möjligt för en moderator. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan vara kul att höra om du får tillbaks dina pengar och inkassokostnaden som du inte bör betala om det gått till som du skriver.
Är det någon annan som har erfarenhet av den här "betalningscentralen" som jag inte hört något om tidigare. Beskrivningen i tråden för ju tyvärr tankarna åt Acme till.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag fick faktura från JX för en vecka sedan.
Utskirftsdatum 2007-08-09 Förfallodatum 2007-08-19 Hemsidan slutade fungera p.g.a. flytt 2007-09-13 Faktuan kom 2007-09-18 Jag har inte fått information om nån flytt. Fakturan kom en månad efter förfallodatum. Fakturan från JX kom efter att sidan flyttats till ett annat webbhotell. Känns inte DET MINSTA SERIÖST. INTE FÖR 5 ÖRE! Ska jag betala fakturan till JX förresten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om jag var du skulle jag lyfta telefonen och ringa för att få svar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har varit i kontakt med BetalningsCentralen. Efter den första, vad ska man säga,"telefondörrvakten" blev jag vänligt bemött och fick annulleringen bekräftad. De skulle även ordna med en kreditering av det belopp jag redan har betalt in.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
VIP
|
Mycket missnöjd med Infracom..
Ringde dem för kanske 10 dagar sedan då mina 28 sidor varit nere. Dem lovade att dem skulle komma igång inom kort och skulle maila mig när så var fallet. Skulle även svara på ifall dem kunde ge mig lite fria månader för intäktsbortfallet under nertiden, men har ej fått svar där heller. Vidare har man inte fått ftp-uppgifter mm mm. Håkan från Jx har dock varit bra och kontaktat mig och kollat hur det gått upprepade gånger.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Infracom blir det inte att fortsätta hos i alla fall. De har sumpat sin chans big time. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|