FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om man söker på ordet "massagestavar" på Google så får man bl.a upp en länk till Kelkoo och i detta fallet kunde jag inte låta bli att le lite för mig själv...
se.kelkoo.com/b/a/ss_massagestavar.html Tittar man på vilken butik det är som säljer dom så får man fram Hobbex som alltså är "för fina" för att synas bland andra erotikhandlare och då i stället väljer att ligga under kategorin Datatillbehör. Klickar man sig till Datatillbehör från startsidan så visas det dock inte. Jag missunnar inte Hobbex att sälja några gummisnorrar men jag kan inte låta bli att fundera på vilken otrolig dubbelmoral många har... // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker inte att det handlar om dubbelmoral. Hobbex vill inte sammankopplas med sexplrylar men vill ändå kunna kränga lite av varan, så då gör de på detta vis. Det är bara ett "smart" affärsövervägande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Dom kunde lika gärna lägga ner den försäljningen.
Vem skulle välja att handla vuxenleksaker på hobbex, när det finns så många leksaksbutiker på nätet att välja ibland ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag tror ju inte att "leksaks-proffsen" köper sina dildos på Ellos eller Haléns heller men det är ett smidigt sätt att kunna köpa sånt anonymt. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sålänge hobbex inte har uttalat sig om att inte sälja dessa prylar så kan det ju inte gå under rubriken dubbelmoral.
Är väl inte så konstigt att de inte säljer sådana prylar (officiellt) då de riktar sig till en viss kundkrets. Vem vill beställa ett verktygsset av ett företag som tillhandahåller sexleksaker? Det är ju tabubelagt med sånt.... Tex hostingföretag skyltar ju inte alla gånger med att de erbjuder hosting för porrsiter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
erbjuder hosting för porrsajter, inte i det bolaget som vi ställt frågan till, pga av andra kunder, utan i ett annat hostingbolag dom har, givetvis är du priserna mycket högre. så det är ju också dubbelmoral ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
såå.. dubbelmoral är det ju inte nödvändigtvis. dubbelmoral är det ju först om man t.ex. uttalar sin ståndpunkt på ett sätt och sedan i praktiken gör på ett annat som strider mot ståndpunkten...
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
att man hostar porrsajter, men inte skyltar med det. = dubbelmoral enl min åsikt Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat: