FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu är det bråttom. Jag har redan gjort av med två av fem paket och det ska vara knaperstekt bacon, inte friterad eller halvknaprig bacon. Hjälp en stackars man som tagit på sig att leverera knaperstekt bacon men som inte vet hur man gör. Är det låg värme och en halvtimma i pannan eller högre värme först och sen lägre?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Mikrovågsugn med skivorna mellan två lager hushållspapper. For real.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lägg baconet på en kall stekpanna och värm pannan till medelvärme. När baconet är lagom brynt lägger du det på hushållspapper tills fettet runnit av.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker det brukar fungera bra med full värme på stekpannan tills det ser färdigt ut.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för svaren. Maten blev till belåtelse och jag får prova microugnen nästa gång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
lite sent kanske, men ett annat enkelt sätt är att lägga baconet på gallret i ugnen (med en långpanna med vatten under för att samla upp droppande fett och undvika os). Med ganska hög värme (200 grader) så tar det inte många minuter... Så man fär hålla ett öga på baconet B)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det "rätta" sättet är en riktigt varm panna 2-3 minuter. då blir det riktigt knaprigt. Gör du det i ugnen så blir det knaprigt på ett annat sätt. Med pannan så blir det knaprigt så du kan bryta av det. I ugnen så blir det mer segt men fortfarande väldigt gott
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det måste fortfarande rinna av på hushållspapper eller en kökshandduk. Om fettet inte får rinna av blir skivorna inte knapriga (om de inte är förkolnade).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ah där har vi vad jag missat. Mina bitar dryper av fett. Och ja, jag har provat att steka dom knapriga, fast då får de en såndärna svart kant...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Testade precis att micra bacon och det funkade faktiskt över förväntan!
![]() Föredrar dock gamla metoden så nu åker stekpannan fram till resten ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|