FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad kan man räkna med rent generellt? Jag har för mig att jag läst att antalet sidor som siten har relaterar ganska bra till hur många besökare man kan räkna med att få per dag, då man är ny.
Hur lång tid tar det rent generellt att få folk från google? Länkar och sådär spelar naturligtvis in men då man är ny har man oftast inget sånt. De sajter jag startat tidigare har ändå fått lite besökare, så vad är rimligt att räkna med som någon slags uppskattat antal? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Räkna med 0 så blir allt annat positivt.
Det finns inga generella siffror. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Runt 150 unika per dag bör man kunna få utan att anstränga sig. Då gäller det dock att man har något vettigt innehåll på sin sida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vilket ämne rör det sig om?
Om det är en sajt för ett företag som sysslar att tillverka och sälja vattenreningsutrustningar för tung processindustri kan du knappast räkna med några 150 unika om dagen inte ens efter mycket lång tid. Detta även om den har många inlänkar och/eller är bra optimerad (under förutsättning att optimeringen och länkarna ger en korrekt bild av sidan). Instämmer helt med ztream några generella siffror finns inte, utan det är bla beroende av: Hur många andra högre placerade sidor finns det, vilket intresse finns för det ämne som visas på sidan? Du kan ha hur vettigt innehåll som helst men om ingen är intresserad av vattenreningsutrustning får du inga besök att tala om. Tid att komma så bra till att få folk från Google, tja allt mellan någon dag till 8 månader. Edit:korr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beror helt och hållet på hur bra du är på att marknadföra sidan.
För populära sökord är det nog väldigt svårt att få besökare från sökmotorerna under den första tiden. Om ingen vet om att sidan finns får man inga besökare ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men du behöver också ge dina besökare en upplevelse på sajten som gör att de tipsar om din sida, lägger upp länkar etc. En till dussinsajt i något av de områdena du pratar om kommer ingen vilja besöka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nummer två. Har antalet sidor på din sajt någonting med det hela att göra? |
||